خبر فوری

 

واشنگتن: به گزارش راز نیوز | پس از شرکت هند در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای (SCO) که اخیرا در اسلام آباد برگزار شد، با توجه به گمانه زنی ها و ایجاد روزنه امید برای مذاکرات میان اسلام آباد و دهلی نو، ایالات متحده گفته است که دامنه و نقش مذاکرات دوجانبه باید توسط هر دو کشور تعیین شود.

متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به پیشرفت مثبت روابط میان پاکستان و هند پس از کنفرانسی که در اسلام آباد برگزار شد، بیان کرد: ایالات متحده با پاکستان و هند روابط دوجانبه دارد و واشنگتن برای روابط خود با هر دو کشور ارزش قائل است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر ورود سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند به اسلام آباد و مذاکرات احتمالی در این اجلاس گفت: اکنون این دو کشور هستند که در مورد دامنه و ماهیت هر گفتگو در مورد روابط دوجانبه تصمیم گیری خواهند کرد.

در جریان بیست و سومین نشست رؤسای دولت های سازمان همکاری شانگهای در اسلام آباد، رهبران پاکستان و هند موضع سخت خود علیه یکدیگر را نادیده گرفته و از بحث در مورد موضوعات بحث برانگیز و متقابل از جمله مناقشه جامو و کشمیر اجتناب و از سرزنش یکدیگر پرهیز کردند که کارشناسان آن را جنبه مثبت در روابط دوجانبه تلقی نمودند.

سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند ضمن شرکت در نشست رؤسای دولت های سازمان همکاری شانگهای در اسلام آباد پس از سخنرانی خود در 16 اکتبر، این رویداد را "جلسه سازنده" نامید.

جایشانکار اولین مقام ارشد هندی بود که در نزدیک به یک دهه گذشته از پاکستان بازدید کرد.

وزیر امور خارجه هند پس از پایان مراسم در هنگام ترک اسلام آباد از شهباز شریف نخست وزیر و اسحاق دار همتای پاکستانی خود به خاطر مهمان نوازی آنها تشکر و قدردانی کرد.

ارسال نظر

 
1