خبر فوری

 
 
تغییرات اقلیمی و مقابله با چالش های آن محور رایزنی مقامات پاکستان و دانمارک
کد خبر :1835513383

12:52 1403/07/11


برچسب ها : پاکستان و دانمارک, تغییرات آب و هوایی, دستیار ویژه تغییرات اقلیمی, روابط دو جانبه, سفیر دانمارک, محیط زیست,

یاکوب لینولف سفیر دانمارک با خانم رومینه خورشید عالم دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان برای امور تغییرات اقلیمی دیدار کرد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| یاکوب لینولف سفیر دانمارک با خانم رومینه خورشید عالم دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان برای امور تغییرات اقلیمی دیدار کرد.

در این نشست به همراه امور مورد علاقه مشترک، انتقال پاکستان به سمت انرژی سبز، حفظ آب و حفظ تنوع زیستی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سناتور ثمینه ممتاز زهری رئیس کمیته حقوق بشر مجلس سنا و عایشه حمیرا چودری دبیر تغییرات اقلیمی هم در این نشست حضور داشتند.

دستیار محیط زیست نخست وزیر بر تعهد این کشور به اقدام جهانی آب و هوا با حمایت از طرح های مختلف جهانی برای حفاظت از اقیانوس ها، تنوع زیستی، منابع آب و انرژی تاکید کرد و با بیان چشم‌انداز و تعهد دولت فعلی برای حفاظت از آب دریا در برابر آلودگی‌های روزافزون، حفاظت از اکوسیستم دریایی و ترویج شیوه‌های پایدار در امتداد سواحل وسیع کشور را اولویت اصلی کشور دانست و گفت: تلاش های مشترک با دولت، سازمان های مردم نهاد و بخش شرکتی برای دستیابی به "برنامه اقیانوس پاک" در حال انجام است.

سفیر دانمارک در این بین با اشاره به تجربه گسترده کشورش در زمینه انرژی های تجدید پذیر و شیوه های پایدار، احتمال تبادل علم و انتقال تکنولوژی به پاکستان برای کمک به این کشور جهت دستیابی به اهداف پایداری زیست محیطی و تاب آوری آب و هوا را ابراز کرد .

طرفین در ادامه بر اهمیت بی سابقه اقدام جهانی آب و هوا و نیاز فوری به تلاش های مشترک برای حمایت از تامین مالی عادلانه آب و هوا برای کشورهای در حال توسعه تاکید کردند.

ارسال نظر

 
1