خبر فوری

 
تمایل عربستان سعودی به سرمایه گذاری در پاکستان
کد خبر :1835252511

11:27 1403/02/17


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و عربستان سعودی, تجارت, ریاض, سرمایه گذاری, کنفرانس,

ابراهیم بن یوسف المبارک دستیار وزیر سرمایه گذاری عربستان سعودی طی سخنرانی در کنفرانس "سرمایه گذاری پاکستان و عربستان سعودی" اظهار داشت که کشورش اشتیاق به سرمایه گذاری در حوزه های مختلف در پاکستان دارد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| ابراهیم بن یوسف المبارک دستیار وزیر سرمایه گذاری عربستان سعودی ضمن ابراز تمایل این کشور به سرمایه گذاری در حوزه های مختلف در پاکستان، خاطر نشان کرد که به دنبال ارتقای سطح مشارکت بخش های خصوصی و دولتی دو کشور پاکستان و عربستان سعودی هستیم.

هیئت 50 نفری از نمایندگان 30 شرکت به رهبری ابراهیم بن یوسف المبارک دستیار وزیر سرمایه گذاری عربستان سعودی شب گذشته وارد اسلام‌آباد شد. این هیئت در بدو ورود توسط دکتر مصدق ملک وزیر نفت و جام کمال خان وزیر بازرگانی پاکستان در فرودگاه مورد استقبال گرم قرار گرفت.

ابراهیم بن یوسف المبارک امروز طی سخنرانی در کنفرانس دو روزه "سرمایه گذاری پاکستان و عربستان سعودی" در اسلام‌آباد اظهار داشت: تعداد قابل توجهی از شهروندان پاکستانی در حال نقش آفرینی در توسعه عربستان سعودی هستند و عربستان، پاکستان را کشوری هموار برای سرمایه گذاری می داند. تلاش ما این است تا تجارت دو کشور را به هم وصل کنیم و این سفر فرصت هایی را برای گسترش روابط تجاری بین دو کشور فراهم می کند.

دستیار وزیر سرمایه گذاری عربستان، گفت: سرمایه گذاری تجاری ابزاری قوی برای بهبود روابط بین کشورها است، هر دو کشور می خواهند مشارکت در بخش خصوصی و دولتی را به قله های بلند تری برسانند.

وی در ادامه با بیان اینکه عربستان سعودی به دنبال ثبات اقتصادی در پاکستان است، تصریح کرد: سرمایه گذاران عربستان سعودی متمایل به سرمایه گذاری در حوزه های مختلف در پاکستان می باشند. دو کشور از ارزش های مشترکی برخوردار می باشند.

به گزارش رسانه های پاکستان: وزارت بازرگانی پاکستان تعداد زیادی از شرکت‌های بومی را در بخش‌ های مربوطه انتخاب کرده است که مقامات آن‌ها با همتایان سعودی خود دیدار های تجاری داشته باشند و انتظار می رود وارد معاملات تجاری و سرمایه‌گذاری شوند. پاکستان از سرمایه‌گذاری‌ و مشارکت‌ های عربستان سعودی در بخش‌ های فناوری اطلاعات، مواد معدنی، نساجی، امنیت غذایی، مهندسی و انرژی استقبال کرده و به طور کامل تسهیل می‌کند.

در نیمه اول سال مالی جاری، تجارت دوجانبه پاکستان و عربستان سعودی 2.482 میلیارد دلار بوده که صادرات پاکستان 262.58 میلیون دلار و صادرات عربستان سعودی 2.219 میلیارد دلار بوده است.

پاکستان و عربستان سعودی در هفته‌ های اخیر از نزدیک برای افزایش معاملات تجاری و سرمایه‌گذاری دو جانبه کار کرده ‌اند و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی نیز بر تعهد پادشاهی برای تسریع در بسته سرمایه‌گذاری 5 میلیارد دلاری تاکید کرد.

احتمال امضای قرارداد و یادداشت های تفاهمی متعدد در این سفر وجود دارد و از طرفی در مورد پروژه ریکودیک نیز صحبت خواهد شد. انتظار می رود عربستان سعودی سرمایه گذاری به ارزش 10 میلیارد دلار در پاکستان انجام دهد .

ارسال نظر

 
1