خبر فوری

 
شهباز شریف: پاکستان به دنبال تعامل بیشتر با آسیای مرکزی از جمله تاجیکستان است
کد خبر :1835185344

14:27 1403/04/13


برچسب ها : بندر کراچی, پاکستان و تاجیکستان, تاجیکستان, تجارت ترانزیتی, روابط اقتصادی, روابط دوجانبه, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, نخست وزیر تاجیکستان, همکاری دوجانبه, کشورهای آسیای مرکزی,

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در جریان سفر دو روزه خود به دوشنبه پایتخت تاجیکستان با قاهر رسول زاده نخست وزیر این کشور دیدار و رایزنی کرد.


دوشنبه: به گزارش راز نیوز | محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در جریان سفر دو روزه خود به دوشنبه پایتخت تاجیکستان با قاهر رسول زاده نخست وزیر این کشور دیدار و رایزنی کرد.

شهباز شریف خطاب به همتای تاجیکستانی خود گفت: پاکستان به دنبال تعامل بیشتر با کشورهای آسیای مرکزی از جمله تاجیکستان در راستای سیاست "چشم انداز آسیای مرکزی" خود خواهد بود.

وی بیان کرد: افزایش ارتباط و یکپارچگی منطقه ای از اجزای کلیدی برای توسعه پایدار و بلندمدت اجتماعی-اقتصادی منطقه باقی خواهد ماند.

شهباز شریف بر اهمیت روابط منطقه ای در منطقه آسیای جنوبی و مرکزی تاکید کرد و از تاجیکستان خواست تا از بندر کراچی برای تجارت ترانزیتی استفاده کند.

وی با بیان اینکه ارتباط منطقه ای را می توان با ساخت خطوط ریلی و جاده ها بین دو کشور ارتقا بخشید، پیشنهاد کرد که پاکستان میزبان یک نشست ارتباطی منطقه ای باشد تا کریدورهای تجاری را برای کشورهای آسیای مرکزی فراهم کند و تجارت منطقه ای را ارتقا دهد.

نخست وزیر پاکستان با قدردانی از امضای توافقنامه مشارکت راهبردی به عنوان یک فرصت تاریخی در روابط دوجانبه، ابراز امیدواری کرد که این ارتقاء روابط بین دو کشور، زمینه های جدیدی از همکاری های اقتصادی سودمند دوجانبه را فراهم می سازد.

وی همچنین از آغاز اخیر پروازهای بین المللی بین پاکستان و تاجیکستان استقبال کرد و بر اهمیت افزایش تعداد این پروازها تاکید نمود.

شهباز شریف با بیان اینکه ارزش های دینی و فرهنگی بین مردم تاجیکستان و پاکستان مشترک است، بر گسترش بیشتر روابط اجتماعی میان دو کشور تاکید کرد و بر لزوم تقویت همکاری ها در زمینه های فرهنگی، آموزشی، ورزشی و ارتباط میان مردم یکدیگر پافشاری نمود.

 

ارسال نظر

 
1