خبر فوری

 
بیش از 700 کشته طی حوادث تروریستی در 9 ماه ابتدای سال جاری میلادی در پاکستان
کد خبر :1834860368

11:07 1402/07/10


برچسب ها : ارتش پاکستان, اسلام آباد, پلیس پاکستان, تجزیه طلب, تحریک طالبان پاکستان, حملات تروریستی, حوادث تروریستی, داعش, داعش خراسان, گروه های مسلح بلوچ, گزارش, نیروهای امنیتی پاکستان,

مرکز تحقیقات و مطالعات امنیتی اسلام آباد طی گزارشی از کشته شدن بیش از 700 نفر تنها ظرف 9 ماه ابتدای سال جاری میلادی در نتیجه اقدامات تروریستی در پاکستان خبر داد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| مرکز تحقیقات و مطالعات امنیتی اسلام آباد طی گزارشی از کشته شدن بیش از 700 نفر تنها ظرف 9 ماه ابتدای سال جاری میلادی در نتیجه اقدامات تروریستی در پاکستان خبر داد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، مرکز تحقیقات و مطالعات امنیتی(CRSS) واقع در اسلام آباد تنها یک روز پس از حوادث مرگبار تروریستی در دو ایالت بلوچستان و خیبر پختون خوا پاکستان با انتشار گزارشی از افزایش حوادث تروریستی در کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

طبق این گزارش، میزان حملات تروریستی مرگبار علیه نیروهای امنیتی پاکستان و مردم عادی به سرعت در حال رشد است و تنها طی 9 ماه ابتدایی سال جاری میلادی بیش از 700 تن از افراد نظامی و غیر نظامی در نتیجه حملات تروریستی جان خود را از دست داده اند.

بر اساس این گزارش، میزان تلفات ناشی از حوادث تروریستی در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال 19 درصد افزایش داشته و 92 درصد از کشته شدگان در حوادث تروریستی پاکستان متعلق به دولت ایالت بلوچستان و خیبر پختون خوا می‌باشد که دارای مرز زمینی با افغانستان هستند.

در گزارش مرکز تحقیقات و مطالعات امنیتی آمده است: در 9 ماه نخست سال جاری میلادی دست کم 378 نفر از نیروهای امنیتی پاکستان در اثر حملات تروریستی جان باخته‌اند که 36 درصد از تعداد کل جان باختگان را شامل می‌شود، از این میزان 137 نفر متعلق به ارتش و 208 نفر نیز متعلق به نیروهای پلیس است. همچنین 33 نفر از نیروهای شبه نظامی وابسته به دولت نیز در نتیجه حملات تروریستی کشته شده‌اند.

طبق آمار گردآوری شده از سوی خبرگزاری صدای آمریکا از محل بیانیه‌های اداره روابط عمومی ارتش پاکستان، مرگ 214 تن از افسران و نیروهای نظامی در نتیجه حملات تروریستی و یا مقابله با تروریسم طی سال جاری میلادی توسط ارتش تأیید شده است.

لازم به ذکر است در حال حاضر گروه‌های مختلف تروریستی اسلام گرا از جمله تحریک طالبان پاکستان و داعش خراسان در مناطق مختلف پاکستان به ویژه در ایالت‌های بلوچستان و خیبر پختون خوا فعال هستند، علاوه بر این گروه‌های تجزیه طلب مسلح بلوچ نیز در سطح ایالت بلوچستان در حال مبارزه با نیروهای امنیتی پاکستان هستند.

در حمله خونین تروریستی روز جمعه در منطقه مستونگ ایالت بلوچستان دستکم 60 نفر کشته و ده‌ها تن دیگر نیز زخمی شدند.

تنها ساعاتی پس از حادثه تروریستی مستونگ، انفجاری مهیب در مسجد کلانتری دوآبه در شهر هنگو به وقوع پیوست که در نتیجه آن 5 تن کشته و 12 تن دیگر نیز زخمی شدند.

ارسال نظر

 
1