خبر فوری

 

نیویورک: به گزارش راز نیوز | پاکستان و عراق بر تعمیق و گسترش هرچه بیشتر دامنه همکاری و روابط دوجانبه موجود میان دو کشور توافق کردند.

این توافق در نشستی که میان محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان و محمد شیاع السودانی همتای عراقی اش در حاشیه هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد، صورت گرفت.

نخست وزیر روابط صمیمانه بین دو کشور برادر را که با پیوندهای تاریخی، فرهنگی و مذهبی قوی تقویت شده است، ستود و از تمهیدات و ارائه تسهیلات عالی دولت عراق برای زائرین پاکستانی قدردانی کرد.

رهبران دو کشور تصمیم گرفتند از پتانسیل های موجود بین یکدیگر برای تقویت همکاری های متقابل سودمند بهره مند شوند.

آنها همچنین مسائل منطقه ای و بین المللی مورد علاقه دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند و نگرانی شدید خود را نسبت به کشتار مداوم اسرائیل در غزه و فاجعه انسانی متعاقب آن ابراز نمودند.

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان بار دیگر خواستار آتش بس فوری در غزه و محاکمه و پاسخگویی اسرائیل در قبال نسل کشی غزه شد.

هر دو رهبر با تاکید بر اشتراک دیدگاه ها در مورد مسائل بین المللی، تصمیم گرفتند تلاش های بین المللی در سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی را برای آتش بس فوری در غزه و ارائه بدون شرط کمک های بشردوستانه به برادران فلسطینی تقویت کنند.

ارسال نظر

 
1