خبر فوری

 
دیدار هیئت عالی رتبه چین با شهباز شریف نخست وزیر پاکستان
کد خبر :1822573890

10:22 1403/05/12


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و چین, پروژه سی پک, سرمایه گذاری خارجی, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, هیئت چینی,

نخست وزیر پاکستان در دیدار با هیئت عالی رتبه چینی بر عزم اسلام آباد برای تقویت بیشتر روابط و ارتقای سطح همکاری های دوجانبه در زمینه های گوناگون تاکید کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نخست وزیر پاکستان در دیدار با هیئت عالی رتبه چینی بر عزم اسلام آباد برای تقویت بیشتر روابط و ارتقای سطح همکاری های دوجانبه در زمینه های گوناگون تاکید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، هیئت عالی رتبه 12 نفره چینی متشکل از نمایندگان 10 وزارتخانه مختلف چین که به سرپرستی وانگ فوکانگ در اسلام آباد حضور دارند، روز پنجشنبه با شهباز شریف نخست وزیر پاکستان به دیدار و رایزنی پرداختند.

طبق بیانیه بخش مطبوعاتی دفتر نخست وزیری پاکستان، این هیئت چینی به منظور بررسی ظرفیت های مختلف موجود برای سرمایه گذاری و همکاری در بخش های گوناگون به پاکستان سفر کرده است.

نخست وزیر پاکستان در این دیدار ضمن تقدیر از رئیس جمهور و نخست وزیر چین، به هیئت عالی رتبه این کشور خوشامد گفت.

وی در سخنان خود به تشریح ظرفیت های گسترده موجود در پاکستان برای سرمایه گذاری پرداخت.

در ادامه این دیدار رئیس هیئت چینی اظهار داشت: روابط راهبردی پاکستان و چین با همکاری های فنی دوجانبه تقویت خواهد شد.

وی همچنین از میزبانی مثال زدنی پاکستان قدردانی نمود.

در این دیدار اسحاق دار وزیر خارجه و معاون نخست وزیر، سید محسن نقوی وزیر کشور، احسن اقبال وزیر برنامه ریزی و توسعه، محمد اورنگزیب وزیر دارایی، احد خان چیمه وزیر فدرال امور اقتصادی، طارق فاطمی دستیار ویژه نخست وزیر، رانا احسان افضل هماهنگ کننده نخست وزیر پاکستان و نیز جیانگ زدونگ سفیر چین نیز حضور داشتند.

این هیئت عالی رتبه از کارشناسان چینی نظرات و دیدگاه های خود درباره همکاری در زمینه فاز دوم پروژه سی پک، سرمایه گذاری چین در پاکستان و توسعه حجم تجارت دوجانبه را ارائه خواهد کرد.

بازدید از وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادهای مختلف پاکستان از جمله دیگر برنامه های این هیئت چینی در جریان سفر به پاکستان است.

 

ارسال نظر

 
1