خبر فوری

 
 
دعوت رئیس مجلس سنای پاکستان از سرمایه گذاران چینی برای راه اندازی پروژه های مشترک
کد خبر :1822444348

17:40 1402/07/04


برچسب ها : پاکستان و چین, رئیس مجلس سنای پاکستان, روابط دوجانبه, سرمایه گذاری, سفیر چین, سی پک, سی پیک, محمد صادق سنجرانی, کریدور اقتصادی,

محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان در دیدار با جیانگ زی آیدونگ سفیر چین در پاکستان از سرمایه گذاران چینی برای راه اندازی پروژه های مشترک دعوت کرد .


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| جیانگ زی آیدونگ سفیر چین در پاکستان امروز سه شنبه 4 مهر در ساختمان پارلمان با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار کرد.

رئیس سنا ضمن دعوت از سرمایه گذاران چینی برای راه اندازی پروژه های مشترک، با بیان اینکه سرمایه گذاران چین پیش بیایند تصریح داشت که پاکستان محیط مساعدی برای سرمایه گذاری دارد و پروژه های مشترک به نفع دو کشور خواهند بود. وی افزود: تکمیل سی پک موجب توسعه در کل منطقه می شود و تسریع در تبادل هیئت های پارلمانی از نیازهای روز است.

در این دیدار موضوعات مورد علاقه از جمله روابط دوجانبه، همکاری های اقتصادی و ارتباط فیمابین مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین بر توسعه بیشتر همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف برای منافع دوجانبه از جمله کشاورزی و معادن، و بر ضرورت تلاش جمعی برای ارتقای صلح، رفاه و توسعه در منطقه تاکید شد.

صادق سنجرانی تلاش های چین در راستای برپایی صلح در منطقه را مورد تمجید قرار داد و بر لزوم ارتقای همکاری ها در بخش های مختلف میان دو کشور تاکید کرد . وی اظهار داشت که از تجربیات چین در زمینه های کشاورزی و معادن استفاده خواهیم کرد و "مشارکت همکاری استراتژیک" مناسبات پاکستان_چین را بیش از پیش تقویت خواهد کرد.

محمد صادق سنجرانی گفت: به برکت پروژه «کریدور اقتصادی پاکستان و چین» عصر جدیدی از توسعه و شکوفایی مشترک آغاز شده است که تسریع در تبادل هیئت‌های پارلمانی نیاز روز است. او از رئیس کنگره خلق چین برای سفر به پاکستان دعوت کرد و در ادامه گفتگو با اشاره به سی پک، آن را عامل اشتغال زایی برای جوانان پاکستان عنوان کرد و با ستودن سرمایه گذاری بخش خصوصی چین در پاکستان، گفت: شرکت های متعدد چینی در نقاط دور افتاده پاکستان فعالیت می کنند. با مطالعه کتاب شی جین پینگ رئیس جمهور چین بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم؛ وی پیشنهاد داد تا این کتاب به زبان اردو نیز ترجمه شود.

براساس گزارش، سفیر چین در گفت و گوی خود کشور پاکستان را دوست نزدیک چین توصیف کرد و ضمن تمایل خود بر تقویت بیشتر همکاری های دوطرفه، اظهار داشت:  تجربیات چین در کمک به رفاه اقتصادی و اجتماعی پاکستان مفید خواهند بود .

وی عزم خود جهت توسعه بیش از پیش مناسبات اقتصادی، اجتماعی و دیپلماتیک فیمابین را ابراز داشت و از رئیس مجلس سنا برای سفر به چین دعوت کرد. سفیر چین افزود: چین اخیراً کاغذ سفیدی با عنوان "آینده مشترک بشریت" منتشر کرده است که هدف از این کاغذ سفید تبدیل جهان به مهد صلح و توسعه است.

ارسال نظر

 
1