خبر فوری

 
 
دیدار های وزرای دفاع آمریکا و آلمان با راجنات سینگ وزیر دفاع هند در دهلی نو
کد خبر :1822247290

17:03 1402/03/16


برچسب ها : دهلی نو, راجنات سینگ, روابط دفاعی, روابط دوجانبه, روابط نظامی, همکاری دفاعی, هند و آمریکا, واشنگتن, وزیر دفاع آمریکا, وزیر دفاع هند,

وزرای دفاع آمریکا و آلمان با راجنات سینگ وزیر دفاع هند دیدار های جداگانه ای انجام دادند. از طرفی هند و ایالات متحده بر سر نقشه راه همکاری در صنایع دفاعی طی چند سال آینده به توافق رسیده اند .


دهلی نو: به گزارش راز نیوز| وزرای دفاع آمریکا و آلمان با راجنات سینگ وزیر دفاع هند دیدار های جداگانه ای انجام دادند.

براساس گزارش، لوید جی آستین سوم وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا با راجنات سینگ وزیر دفاع هند دیدار کرد. حساب کاربری رسمی وزیر دفاع هند در توییتر روز گذشته (5 ژوئن / 15 خرداد) ضمن توییتی بیان داشت که از دیدار با دوستم وزیر دفاع آمریکا در دهلی نو خوشحال هستم. گفتگوهای ما حول محور تقویت همکاری های دفاعی در چندین زمینه از جمله همگرایی منافع استراتژیک و افزایش همکاری امنیتی بود.

در ادامه این پیام آمده است که مشارکت هند و ایالات متحده برای تضمین یک منطقه آزاد، باز و محدود به قوانین هند و اقیانوسیه بسیار مهم است. ما مشتاقانه منتظر همکاری نزدیک با ایالات متحده در سراسر حوزه برای ظرفیت سازی و تحکیم بیشتر مشارکت استراتژیک خود هستیم.

از طرفی بوریس پیستوریوس وزیر دفاع آلمان هم با همتای هندی اش دیدار کرد.

براساس گزارش، این دیدار و گفتگوی فیمابین مفید عنوان و گفته شد که در مورد مسائل منطقه ای و اولویت های مشترک دوجانبه گفتگو شد. همچنین بیان شد که ما توافق کردیم که همکاری دفاعی بین هند و آلمان را بیشتر تقویت کنیم.

به گزارش خبرگزاري رويترز، هند و ایالات متحده بر سر نقشه راه همکاری در صنایع دفاعی طی چند سال آینده به توافق رسیده اند ، اعلام اين خبر از سوي دو كشور گامي تاريخي است كه بلندپروازي‌هاي دفاعي هند را تقويت مي‌كند.

ایالات متحده در تلاش برای تقویت روابط با هند است و واشنگتن به دنبال روابط نظامی و فناوری قوی تر با بزرگترین دموکراسی جهان به عنوان یک اقدام متقابل کلیدی برای مقابله با نفوذ فزاینده چین در منطقه است.

جدای از این، این اقدام همچنین نقش مهمی در کنار گذاشتن هند از وابستگی سنتی خود به روسیه برای تجهیزات دفاعی خواهد داشت. این نقشه راه در دیداری بین لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده و راجنات سینگ وزیر دفاع هند، نهایی شد.

این توافق چند هفته قبل از سفر رسمی نارندرا مودی نخست وزیر هند به واشنگتن و گفتگو با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در 22 ژوئن، صورت گرفته است.

این نقشه راه مهم تلقی می‌شود، زیرا واشنگتن کنترل دقیقی بر آنچه فناوری نظامی داخلی می‌تواند با سایر کشورها به اشتراک گذاشته یا به آنها فروخته شود، حفظ می‌کند.

همکاری فناوری سفارت ایالات متحده در دهلی نو در بیانیه ای اعلام کرد که این ابتکار با هدف تغییر پارادایم همکاری دفاعی بین دو کشور است.

این بیانیه افزود: نقشه راه همکاری و تولید مشترک فناوری را در زمینه‌هایی مانند جنگ هوایی، سیستم‌های تحرک زمینی، اطلاعات، نظارت، شناسایی، مهمات و حوزه زیردریایی تسریع خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است که نقشه راه شامل پیشنهادات خاصی است که می تواند هند را به فناوری پیشرفته دسترسی دهد و افزود که وزرای دفاع ایالات متحده و هند همچنین متعهد شدند که موانع نظارتی برای همکاری صنعت به صنعت را بررسی کنند.

هند، بزرگترین واردکننده تسلیحات در جهان، برای حدود نیمی از تجهیزات نظامی خود به روسیه وابسته است، اما به طور فزاینده ای منابع خرید خود را از کشورهای دیگر، از جمله ایالات متحده، فرانسه و اسرائیل متنوع کرده است.

وزیر دفاع ایالات متحده به خبرنگاران گفت که شراکت دفاعی ایالات متحده و هند مهم است زیرا ما با جهانی به سرعت در حال تغییر روبرو هستیم. او گفت: «ما شاهد قلدری و سرکوب جمهوری خلق چین، تجاوز روسیه به اوکراین به منظور بازتعریف مرزها با زور، و حاکمیت ملی و همچنین چالش‌های جهانی مانند تروریسم و ​​تغییرات آب و هوایی هستیم.»

او گفت که اکنون دموکراسی ها باید گرد هم آیند تا نه تنها از منافع مشترک بلکه از ارزش های مشترک ما محافظت کنند.

ارسال نظر

 
1