خبر فوری

 
تشدید فشار گروه‌های تکفیری علیه شیعیان پاکستان: تشکیل پرونده قضایی به اتهام اهانت به عمر بن سعد
کد خبر :1819653348

10:57 1402/07/06


برچسب ها : افراد تکفیری, پرونده سازی, پلیس ایالت سند, پلیس پنجاب, حیدرآباد, درج شکایت, شیعه, شیعیان پاکستان, عاشورا, عناصر تروریستی و تکفیری سپاه صحابه,

در پی برگزاری مراسمات جشن از سوی شیعیان و لعن جنایت‌کاران کربلا، گروه‌های تروریستی تکفیری، اقدام به تشکیل پرونده قضایی برای جوانان شیعه به بهانه توهین به عمر بن سعد و خلیفه دوم در ایالت‌های سند و پنجاب نمودند.


پنجاب: به گزارش راز نیوز| هم‌زمان با فرارسیدن روز نهم ربیع‌الاول که از سوی شیعیان پاکستان به عنوان عید الزهرا(س) و روز شادمانی اهل بیت(ع) جشن گرفته می‌شود، گروه‌های تکفیری فشار خود علیه شیعیان را تشدید کرده‌اند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، در روز نهم ربیع‌الاول که در واقع به مناسبت به درک واصل شدن جنایت‌کاران واقعه عاشورا و روز شادمانی ائمه اطهار(علیهم‌السلام)از اهمیت زیادی برخوردار است، شیعیان پاکستان با برکندن رخت عزای دو ماهه اقدام به برگزاری جشن با عنوان یوم فرحت اهل بیت(علیهم‌السلام) و لعن قاتلان حضرت سیدالشهدا(علیه‌السلام) و یاران باوفای ایشان می‌کنند.

در پی برگزاری مراسمات جشن از سوی شیعیان و لعن جنایت‌کاران کربلا، گروه‌های تروریستی تکفیری که به دنبال بهانه جویی برای ایجاد فشار علیه شیعیان بودند، اقدام به تشکیل پرونده قضایی برای جوانان شیعه به بهانه توهین به عمر بن سعد و خلیفه دوم در ایالت‌های سند و پنجاب نمودند.

طبق گزارش‌های دریافت شده، عناصر تروریستی تکفیری روز گذشته با درج شکایت در کلانتری منطقه صدر شهر وزیرآباد ایالت پنجاب برای یک شهروند شیعه به نام سید گلفام حیدر فرزند حیدر حسین به اتهام اهانت به عمر بن سعد پرونده قضایی تشکیل داده که به موجب آن وی تحت پیگرد قضایی قرار گرفت.

همچنین در شهر حیدرآباد ایالت سند نیز به دنبال انتشار یک کلیپ مبنی بر به آتش کشیدن تندیس منتسب به عمر بن سعد(لعنت الله علیه) از سوی عده‌ای از جوانان و لعن او و تمامی قاتلان حضرت امام حسین(علیه‌السلام)، تروریست‌های تکفیری اقدام به تشکیل پرونده برای این جوانان در کلانتری منطقه حسین آباد شهر حیدرآباد نمودند.

گفتنی است یکی از این جوانان به نام ذوهیب تیبو از سوی پلیس دستگیر شده است و تلاش های پلیس برای دستگیری دیگر افراد این پرونده ادامه دارد.

عناصر تروریستی تکفیری با انتشار گسترده کلیپ این رویداد مدعی شده‌اند جوانان شیعه اقدام به اهانت به خلیفه دوم نموده‌اند، این در حالی است که اساساً این مراسم در شادمانی به هلاکت رسیدن جنایت‌کاران واقعه عاشورا از جمله عمر بن سعد برگزار می‌شود.

ارسال نظر

 
1