خبر فوری

 
تاکید یوسف رضا گیلانی بر تحکیم مناسبات تجاری میان پاکستان و ایران
کد خبر :1819393002

10:19 1403/07/21


برچسب ها : پاکستان و ایران, تجارت, رئیس مجلس سنای پاکستان, رضا امیری مقدم, روابط دو جانبه, سفیر ایران, سفیر ایران در پاکستان, یوسف رضا گیلانی,

یوسف رضا گیلانی جانشین رئیس جمهور پاکستان با تاکید بر لزوم تقویت بیشتر همکاری های دوجانبه میان پاکستان و ایران در حوزه های تجارت، امنیت، فرهنگ و آموزش، اظهار داشت که ملت پاکستان احترام و محبت ویژه ای برای ملت ایران قائل هستند.


اسلام‌‎آباد: به گزارش راز نیوز| یوسف رضا گیلانی جانشین رئیس جمهور پاکستان با تاکید بر لزوم تقویت بیشتر همکاری های دوجانبه میان پاکستان و ایران در حوزه های تجارت، امنیت، فرهنگ و آموزش، اظهار داشت که دو کشور از روابط عمیق تاریخی، فرهنگی و دینی برخوردار هستند و ملت پاکستان احترام و محبت ویژه ای برای ملت ایران قائل هستند.

به گزارش بخش رسانه ای کاخ ریاست جمهوری اسلام‌آباد: رضا امیری مقدم سفیر ایران در اسلام‌آباد روز جمعه با یوسف رضا گیلانی جانشین رئیس جمهور (و رئیس مجلس سنای پاکستان) دیدار کرد.

گیلانی در ادامه با اشاره به اینکه دو کشور از اعضای فعال در مجامع بین المللی و منطقه ای بوده اند، گفت: نیاز به استفاده از پتانسیل واقعی همکاری های موجود برای ارتقای ارتباط بین دو کشور و همچنین منطقه وجود دارد.

رضا امیری مقدم سفیر ایران با اذعان به این که پاکستان سال گذشته پنجمین کشور بزرگ شریک تجاری ایران بود، بر لزوم جستجوی راه هایی برای افزایش حجم تجارت فعلی تا 10 میلیارد دلار تاکید کرد و طی صحبت در مورد اوضاع نابسامان منطقه، افزود: ما حوادث نسل کشی اسرائیل در لبنان و غزه را از نزدیک بررسی می کنیم .

وی با تمجید از ابتکار دولت پاکستان در خصوص تشکیل اجلاس تمامی احزاب APC مورخه 16 مهر، گفت که این گام برداشته شده می تواند الگویی برای جهان اسلام جهت حمایت از برادران و خواهران فلسطینی مان باشد.

جانشین رئیس جمهور پاکستان در این بین عزم این کشور برای حمایت از آرمان های فلسطین را ابراز کرد و در ادامه بر اهمیت تبادل هیئت های پارلمانی و روابط مردمی با هدف مستحکم تر نمودن پیوندهای دوستی میان دو کشور برادر پاکستان و ایران، تاکید کرد.

وی در ادامه از دولت ایران بابت ارائه تسهیلات به زائران پاکستانی که هرساله برای زیارت اماکن مقدسه به این کشور سفر می کنند، تشکر کرد و به عشق و علاقه عمیق مردم ایران در سفر معنوی زائران پاکستانی اذعان کرد.

ارسال نظر

 
1