خبر فوری

 
 
محکومیت شدید پاکستان درپی هتک حرمت مجدد به ساحت قرآن در هلند
کد خبر :1818083250

10:50 1402/05/29


برچسب ها : اسلام هراسی, پاکستان و هلند, قرآن, لاهه, محکوم کردن, محکومیت, هتک حرمت,

وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای هتک حرمت مجدد به ساحت قرآن کریم در لاهه هلند را به شدت محکوم و آن را برخلاف آزادی بیان و همزیسیتی مسالمت آمیز عنوان کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای ضمن محکوم کردن شدید هتک حرمت مجدد به ساحت قرآن در هلند، بیان داشت که پاکستان اقدام مجدد تحریک آمیز و بسیار توهین آمیز به ساحت مقدس قرآن کریم در لاهه هلند را به شدت محکوم می کند.

همچنین گفته شد که اقدام اسلام هراسی احساسات 2 میلیارد مسلمان در جهان را مجروح کرده است و همزیستی مسالمت آمیز و هماهنگی بین ادیان در خطر است.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان تصریح داشت که نمی توان اقدامات تهاجمی این چنینی را در راستای آزادی بیان و آزادی مشروع اعتراض قرار داد، و حقوق بین الملل پیشگیری و ممنوعیت تحریک به نفرت، تبعیض و خشونت را الزامی می کند. آزادی بیان با مسئولیت هایی همراه است، جامعه بین المللی موظف است از اقدامات نژادپرستانه، غیرانسانی و اسلام هراسانه جلوگیری کند که هدف قطعنامه ای که در سازمان ملل برای بزرگداشت روز جهانی مبارزه با اسلام هراسی به تصویب رسید همین بود. نگرانی پاکستان از هتک حرمت به قرآن کریم در حال انتقال به مقامات هلندی است.

گفتنی است پیش از این هم ادوین واگنسفلد رهبر گروه افراطی اسلام‌ستیز پگیدا در هلند بهمن 1401 یک نسخه از قرآن کریم را پس از پاره کردن و هتک حرمت آن، سوزانده بود.

ارسال نظر

 
1