خبر فوری

 

رم: به گزارش راز نیوز | علی جاوید سفیر پاکستان در ایتالیا با آلوارو لاریو رئیس صندوق بین المللی توسعه کشاورزی (IFAD) دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست طرفین از سابقه طولانی همکاری عالی میان پاکستان و صندوق بین المللی توسعه کشاورزی از سال 1979 و از وضعیت پروژه های در حال اجرا ابراز خرسندی و رضایت کردند.

رئیس صندوق بین المللی توسعه کشاورزی از امضای توافقنامه کشور میزبان (HCA) در ژوئن سال گذشته که منجر به تأسیس دفتر کشوری IFAD در اسلام آباد شد، یاد کرد و آن را یک نقطه عطف دوجانبه دانست.

خانم فرناندا توماز داروشا مدیر کشوری صندوق بین المللی توسعه کشاورزی در پاکستان، نیز در این مراسم حضور داشت و تمایل خود را برای همکاری با همتایان خود در پیشبرد همکاری های دوجانبه ابراز کرد.

خانم روشا همچنین در ماه آینده فعالیت خود را در دفتر کشوری IFAD در اسلام آباد به طور رسمی آغاز خواهد کرد.

آلوارو لاریو بر وضعیت پاکستان به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای شریک IFAD تأکید کرد.

در همین حال، علی جاوید سفیر پاکستان از آلوارو لاریو برای سفر به پاکستان جهت تجدید تماس با رهبری سیاسی و افتتاح دفتر کشوری IFAD در اسلام آباد، دعوت به عمل آورد.

این دعوت مورد پذیرش گرم رئیس صندوق بین المللی توسعه کشاورزی قرار گرفت و آلوارو لاریو از سفر خود به پاکستان در سه ماهه آخر سال 2024 خبر داد.

با اجرای پروژه های در حال انجام در تمام ایالات کشور، بزرگترین سبد سهام صندوق بین المللی توسعه کشاورزی در پاکستان می باشد و هر دو طرف تاکنون 28 پروژه را با 2.91 میلیارد دلار سرمایه گذاری اجرا کرده اند.

ارسال نظر

 
1