خبر فوری

 
تقویت همکاری اقتصادی محور رایزنی مقامات عالی پاکستان و سریلانکا در دبی
کد خبر :1816705692

19:48 1402/09/11


برچسب ها : انوار الحق کاکر, پاکستان و سریلانکا, تغییرات اقلیمی, دبی, رئیس جمهور سریلانکا, روابط اقتصادی, همکاری اقتصادی, کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد,

پاکستان و سریلانکا بر تقویت همکاری دیرینه میان دو کشور در زمینه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی توافق کردند.


 

دبی: به گزارش راز نیوز | پاکستان و سریلانکا بر تقویت همکاری دیرینه میان دو کشور در زمینه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی توافق کردند.

این توافق در نشستی که میان انوار الحق کاکر نخست وزیر موقت پاکستان و رانیل ویکرماسینگه رئیس جمهور سریلانکا در حاشیه کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد (COP  28) در دبی برگزار شد، رخ داد.

رهبران دو کشور به گرمی در مورد روابط نزدیک و صمیمانه بین پاکستان و سریلانکا و برقراری حسن نیت بسیار میان مردم دو کشور گفتگو و تبادل نظر کردند.

در همین حال، رانیل ویکرماسینگه در مورد اقدامات و تجربیات سریلانکا برای مقابله با مشکلات مالی و تورم به نخست وزیر پاکستان توضیحاتی را ارائه نمود و در مقابل انوار الحق کاکرنیز، رئیس جمهور سریلانکا را در جریان تلاش های دولت برای احیای اقتصاد، قرار داد.

مقامات عالی دو کشور در پایان این نشست، موضوعات مختلفی همچون اهمیت ارتقای صلح و توسعه در جنوب آسیا و همکاری میان پاکستان و سریلانکا برای رسیدگی به چالش های مشترک از جمله اثرات نامطلوب تغییرات اقلیمی را مورد بحث و رایزنی قرار دادند.

ارسال نظر

 
1