خبر فوری

 

جاکارتا: به گزارش راز نیوز | سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند در حاشیه پنجاه و ششمین نشست وزرای امور خارجه اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا (ASEAN ) در جاکارتا با سران این اجلاس دیدار و گفتگو کرد.

وی در صفحه مجازی توییتر خود از گفتگو و رایزنی با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خبر داد و گفت: با همتای روسی خود در خصوص موضوعات مورد علاقه دوجانبه از جمله گسترش روابط و همکاری های اقتصادی و مسائل مربوط به مناقشه اوکراین، بحث و تبادل نظر کردیم.

وی همچنین در دیدار با پارک جین وزیر امور خارجه کره جنوبی به بررسی سطح روابط موجود میان هند و کره جنوبی و تقویت روابط و همکاری در زمینه فناوری های نو ظهور پرداخت.

سوبرامانیام جایشانکار در ادامه تماس های خود، با اریوان یوسف وزیر امور خارجه برونئی دیدار کرد و بر لزوم گسترش روابط و همکاری های دوجانبه میان هند و برونئی در زمینه های مختلف به ویژه در حوزه های تجارت، فضا، امنیت غذایی و مهاجرت تاکید و تصریح نمود.

در همین حال، وزیر امور خارجه هند در حاشیه نشست وزرای امور خارجه آسه آن (AMM)، مسائل مختلف از جمله وضعیت کنونی جهانی و چالش های ان را با ویویان بالاکریشنان وزیر امور خارجه سنگاپور در میان گذاشت.

وی همچنین در دیدار با همتای سنگاپوری خود تحولات اخیر در روابط و همکاری دوجانبه به ویژه در حوزه فناوری مالی را مثبت ارزیابی کرد.

وزیر امور خارجه هند در دیدار و گفتگو با دون پرامودوینای معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه تایلند، نگرانی ها و منافع مشترک منطقه ای میان دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار داد.

وی همچنین از دیدار با جیمز کولرلی وزیر امور خارجه انگلیس در حاشیه نشست وزرای امور خارجه اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا (ASEAN ) در جاکارتا ابراز خوشحالی کرد و گفت: در دیدار با همتای انگلیسی خود مسائل مختلفی از جمله وضعیت منطقه ای و جهانی همچنین تقویت تعاملات و مناسبات میان دو کشور را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادیم.

ارسال نظر

 
1