خبر فوری

 
رئیس مجلس سنای پاکستان: پروژه سی پیک، گل سرسبد ابتکار کمربند و جاده
کد خبر :1805993293

17:52 1402/08/01


برچسب ها : ابتکار کمربند و جاده, انوار الحق کاکر, پاکستان و چین, پروژه سی پیک, پکن, رئیس جمهور چین, رئیس مجلس سنای پاکستان, رایزنی, شی جین پینگ, گفتگو, محمد صادق سنجرانی, نخست وزیر پاکستان,

محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان در راس هیئتی در سفر چهار روزه خود به پکن با وانگ هونینگ رئیس کنفرانس مشورتی سیاسی خلق چین به گفتگو و رایزنی پرداخت.


 

پکن: به گزارش راز نیوز | محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان در راس هیئتی در سفر چهار روزه خود به پکن با وانگ هونینگ رئیس کنفرانس مشورتی سیاسی خلق چین به گفتگو و رایزنی پرداخت.

در ابتدای این نشست، محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان انتصاب وانگ هونینگ را به عنوان رئیس کنفرانس مشورتی سیاسی خلق چین (CPPCC) تبریک گفت و بیان کرد: دوستی پایدار اسلام آباد و پکن مهمترین جنبه سیاست خارجی پاکستان است و روابط بین دو کشور از حمایت عمومی و نهادی یکپارچه برخوردار می باشد.

وی ضمن تشکر از دولت چین برای دعوت از انوار الحق کاکر نخست وزیر موقت پاکستان برای شرکت در سومین نشست بین المللی ابتکار کمربند و جاده (BRI) افزود: مشتاقانه منتظر سفر شی جین پینگ رئیس جمهور چین به پاکستان هستم.

محمد صادق سنجرانی روابط تاریخی میان کنفرانس مشورتی سیاسی خلق چین و مجلس سنای پاکستان را برجسته خواند و گفت: پاکستان از کشور چین در مواضع مختلف از جمله سیاست "چین واحد" و دریای چین جنوبی، حمایت می کند.

وی در ادامه سخنان خود ضمن قدردانی از حمایت های سخاوتمندانه چین از ثبات و توسعه اقتصادی در پاکستان، بیان کرد: پاکستان قویا از اقدامات قانونی اتخاذ شده چین در هنگ کنگ حمایت می کند.

وی همچنین بر اهمیت پروژه سی پیک (CPEC) به عنوان گل سرسبد ابتکار کمربند و جاده تاکید و از شرکت های چینی برای سرمایه گذاری بیشتر در پاکستان دعوت به عمل آورد.

در پایان این نشست، رئیس مجلس سنا از وانگ هونینگ برای سفر به پاکستان دعوت کرد در حالی که وی با خوشحالی این دعوت را پذیرفت و گفت: شی جین پینگ رئیس جمهور چین را در خصوص این دعوت مطلع خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1