خبر فوری

 

نیویورک: به گزارش راز نیوز | رهبران پاکستان و ترکیه در حاشیه هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به گفتگو و رایزنی پرداختند.

در این دیدار روابط دوجانبه و همکاری ها در زمینه های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت و رهبران دو کشور بر افزایش همکاری ها در زمینه های مختلف به ویژه در بخش های اقتصادی و دفاعی توافق کردند.

آنها توافق کردند که تلاش ها برای آتش بس دائمی در غزه برای صلح در منطقه و کمک های بشردوستانه به فلسطینیان را تسریع کنند.

شهباز شریف از سخنرانی رئیس جمهور اردوغان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد که در آن وی به طور موثر بر وضعیت اسفبار فلسطینیان و تجاوزات اسرائیل تاکید کرد، قدردانی کرد.

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در گفتگو با رسانه ها به بیان جزئیات دیدار خود با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پرداخت و گفت: در دیدار با رئیس جمهور ترکیه گفتگوهای پرباری صورت گرفت.

وی افزود: رئیس جمهور ترکیه امروز یک سخنرانی بسیار پرشور در سازمان ملل متحد ایراد کرد و نحوه توصیف رئیس جمهور ترکیه از موضوع فلسطین، قلب مردم را در تمام سالن به درد آورد.

وی روابط پاکستان و ترکیه را روابط برادرانه توصیف کرد و گفت: رئیس جمهور ترکیه به زودی به پاکستان سفر می کند.

شهباز شریف همچنین در گفتگو با رسانه ها از لحظات پایانی توافق صندوق بین المللی پول با پاکستان خبر داد و افزود: فردا جلسه هیئت مدیره صندوق بین المللی پول است، صندوق بین المللی پول شرایط سختی داشت اما با این حال همه شروط آنها را انجام داده ایم.

وی همچنین در این خصوص از کمک ها و حمایت های شایسته چین، عربستان سعودی و امارات متحده عربی کمال تشکر و قدردانی را بجا آورد.

ارسال نظر

 
1