خبر فوری

 
اتحاد عمران خان با حزب شیعه استخوانی در گلوی ریاض
کد خبر :1801565123

14:36 1402/11/28


برچسب ها : MWM, PTI, پاکستان و عربستان سعودی, حزب تحریک انصاف پاکستان, خبرنگار, روابط دوجانبه, ژنرال سید عاصم منیر احمد, سفیر عربستان سعودی, مجلس وحدت مسلمین,

خبرنگار و تحلیلگر برجسته پاکستانی در افشاگری اخیر خود از دخالت های مکرر عربستان سعودی در امور نظامی و سیاسی پاکستان خبر داده است.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| اعزاز سید خبرنگار و تحلیلگر معروف پاکستانی در یک ویدیو ضمن افشا سازی سفر هیئت نظامی و اطلاعاتی عالی رتبه عربستان سعودی به پاکستان، گفت: این هیئت عالی رتبه عربستان سعودی که از تاجیکستان آمده بود، در طول سفر سه روز و دو شب خود، با مقامات ارشد نظامی و سازمان اطلاعات پاکستان ISI دیدار کرد.

وی در ادامه این افشاگری خود با اشاره به این امر که قطعا در این بین در رابطه با روابط نزدیک و عمیق میان دو کشور پاکستان و عربستان سعودی تبادل نظر صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: در این بین در مورد دو مولفه مهم نیز صحبت شده است. این هیئت گفته است که در همه حال با دولت پاکستان همکاری لازم را خواهد داشت.

اعزاز سید گفت: هیئت همچنین از اتحاد حزب تحریک انصاف PTI با حزب سیاسی-مذهبی شیعه به نام مجلس وحدت المسلمین MWM ابراز نارضایتی کرده و گفته است که این رویداد درست نبود.

این تحلیلگر در ادامه اظهاراتش می گوید که عربستان سعودی نفوذ قابل توجهی در کشور پاکستان دارد. وی با اشاره به رویداد تغییر فرمانده ارتش پاکستان در ماه نوامبر 2022 میلادی، بیان داشت: در نوامبر 2022 میلادی که قرار بود ژنرال باجوا کنار رفته و ژنرال سید عاصم منیر جایگزین او شود، شاه سلمان پادشاه عربستان سعودی طی تماس تلفنی با شهباز شریف نخست وزیر وقت پاکستان، نگرانی خود نسبت به فرمانده جدید ارتش پاکستان را ابراز داشت و گفت: این فرمانده جدیدی را که منصوب می کنید شیعه است و این با مزاج ما سازگار نیست که یک شیعه فرمانده ارتش در پاکستان باشد.

به گفته تحلیلگر، پس از این ابراز نگرانی از سوی عربستان سعودی، پاکستان با انجام تحقیقات و بررسی تمامی مدارک هویتی ژنرال عاصم منیر، به عربستان سعودی باوراند که فرمانده جدید ارتش شیعه نیست و پس از آن مورخه 24 نوامبر مراسم تصدی این فرمانده انجام شد.

ارسال نظر

 
1