خبر فوری

 
پاکستان پیشنهاد مذاکرات با تی تی پی را رد کرد / حمله به ایران را محکوم می کنیم
کد خبر :1800387632

12:01 1403/01/16


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, پاکستان و ایران, جامو و کشمیر, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, محکوم کردن, ممتاز زهرا بلوچ,

پاکستان ضمن رد کردن پیشنهاد وزیر افغان برای مذاکرات با تحریک طالبان پاکستان، حملات تروریستی (جیش العدل) در ایران را محکوم کرد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| پاکستان ضمن رد کردن پیشنهاد وزیر افغان برای مذاکرات با تحریک طالبان پاکستان، حملات تروریستی (جیش العدل) در ایران را محکوم کرد.

خانم ممتاز بلوچ سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان امروز در نشست مطبوعاتی هفتگی خود در پاسخ به سوالات مطرح شده از سوی اصحاب رسانه، در واکنش به پیشنهاد وزیر طالبان افغان برای مذاکرات پاکستان با گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان TTP، گفت: پاکستان از مقامات افغانستان انتظار دارد که در برابر گروه های تروریستی و رهبری آنها به دلیل جنایاتی که مرتکب می شوند و حوادث تروریستی که در پاکستان مسئول آن هستند، اقدام فوری انجام دهند.

وی تصریح داشت که پاکستان مصمم به مبارزه با تمامی سازمان های تروریستی است که پاکستان یا نمادهای دوستی پاکستان و چین را هدف قرار داده اند، می باشد. پس از افزایش تدابیر امنیتی، پروژه های چین در پاکستان ادامه دارند.

سخنگو در ادامه حملات تروریستی داخل ایران را محکوم کرد و ضمن ابراز همبستگی با ملت ایران، خاطر نشان کرد: پاکستان برای جستجوی راه حل مشترک مبارزه با تروریسم به دنبال همکاری با ایران است.

ممتاز زهرا بلوچ در پاسخ به سوالی درباره درخواست جدید فلسطینیان برای عضویت در سازمان ملل گفت که پاکستان کشور فلسطین را به رسمیت می شناسد و از هر گونه اقدامی در سازمان ملل حمایت خواهد کرد.

وی با محکوم کردن جنایات جاری اسرائیل در غزه، خواستار پاسخگویی بین المللی اسرائیل به خاطر جنایاتش علیه بشریت شد.

وی با ابراز نگرانی از تصمیم مقامات هند در عدم اجازه برگزاری نماز عید فطر در عیدگاه سرینگر، از مقامات هندی خواست به حقوق مردم جامو و کشمیر برای تجمع مسالمت آمیز احترام بگذارند و اجازه دهند مردم آزادانه مراسمات دینی خود را برگزار کنند.

شایان ذکر است محمد نبی عمری معاون وزیر کشور دولت موقت طالبان افغانستان روز چهارشنبه در سخنانی خطاب به پاکستان گفت: ما از دولت پاکستان می خواهیم و به برادران (TTP) که با آنها می جنگند توصیه می کنیم که دور هم جمع شوند و گفتگو کنند.

عمری در اظهارنظر غیرعادی می گوید که تشدید درگیری ها در پاکستان بر وضعیت افغانستان نیز تأثیر می گذارد.

عمری به اسلام آباد و تحریک طالبان پاکستان هشدار داد که هیچ یک از طرفین نمی توانند در جنگ پیروز شوند. این مقام ارشد طالبان با اشاره به تجربه طالبان افغانستان گفت که پاکستان با وجود داشتن ارتش ده میلیونی نمی تواند مخالفان خود را از بین ببرد.

او گفت، تحریک طالبان پاکستان نیز نمی تواند در این نبرد پیروز شود. وی بیان داشت که طالبان افغانستان به این دلیل در جنگ پیروز شد زیرا تمام ملت افغانستان پشت سر آنها هستند و برای آنها غذا و سرپناه فراهم می کنند.

ارسال نظر

 
1