خبر فوری

 
 
پیشنهاد نخست وزیر پاکستان به ترکیه برای مشارکت در پروژه اقتصادی سی پک
کد خبر :179980744

11:46 1401/09/05


برچسب ها : پاکستان و ترکیه, رئیس جمهور ترکیه, رجب طیب اردوغان, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, نشست مطبوعاتی,

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان که در صدر هیئت عالی رتبه به ترکیه سفر کرده است روز گذشته در نشست مطبوعاتی مشترک از این کشور برای مشارکت در کریدور اقتصادی چین-پاکستان دعوت به عمل آورد.


استانبول: به گزارش راز نیوز| محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان که در صدر هیئت عالی رتبه به ترکیه سفر کرده است روز گذشته در نشست مطبوعاتی مشترک از این کشور برای مشارکت در کریدور اقتصادی چین-پاکستان دعوت به عمل آورد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، محمد شهباز شریف و رجب طیب اردوغان روز گذشته پس از دیدار با یکدیگر در نشست خبری مشترک به شرح جزئیات رایزنی‌های صورت گرفته پرداختند.

نخست وزیر پاکستان در این نشست مطبوعاتی با اشاره به روابط دوستانه و نزدیک میان پاکستان و چین اظهار داشت: ما از در حال بهره برداری از منافع پروژه کریدور اقتصادی چین-پاکستان هستیم و من پیشنهاد توسعه این پروژه تا چین را می‌دهم.

وی افزود: باید مراسمات گرامیداشت هفتاد و پنجمین سالگرد آغاز روابط دیپلماتیک میان پاکستان و ترکیه در اسلام آباد و استانبول برگزار گردد، پاکستان از فرصت‌های گسترده سرمایه گذاری برخوردار است و ترکیه می‌توانند از این فرصت‌های بالقوه بهره‌مند گردد.

شهباز شریف خاطرنشان کرد: پاکستان و ترکیه یک جان در دو بدن و کشور دوست و برادر هستند. هدف از ساخت ناو جنگی مشترک میان پاکستان و ترکیه نه تجاوز و جنگ بلکه تقویت ساختار دفاعی خود است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: حضور ترکیه در پروژه سی پک می‌تواند مشارکت بسیار خوبی باشد که به توسعه و آبادانی تمام منطقه، کاهش بیکاری و پایان فقر در منطقه کمک نماید.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز در این نشست خبری ابراز داشت: ما غم و اندوه پاکستان را همچون غم خود می‌دانیم، خوشحالی پاکستان خوشحالی ما و موفقیت پاکستان موفقیت ماست.

ارسال نظر

 
1