خبر فوری

 
وزیر بهداشت پاکستان در دیدار با هیئت خارجی: علی رغم تمامی مشکلات توجه خود را بر روی ریشه کن کردن فلج اطفال متمرکز کردیم
کد خبر :179979832

16:14 1401/12/26


برچسب ها : آژانس توسعه فرانسه, اسلام آباد, عبدالقادر پتیل, فلج اطفال, واکسیناسیون کرونا, وزیر بهداشت پاکستان,

وزیر بهداشت و درمان دولت فدرال پاکستان در جریان دیدار با هیئت خارجی متشکل از آژانس توسعه فرانسه و بنیاد بیل و ملیندا گیتس اظهار داشت: ما علی رغم تمامی مشکلات توجه خود را بر روی ریشه کن کردن فلج اطفال در کشور متمرکز کردیم.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزیر بهداشت و درمان دولت فدرال پاکستان در جریان دیدار با هیئت خارجی متشکل از آژانس توسعه فرانسه و بنیاد بیل و ملیندا گیتس اظهار داشت: ما علی رغم تمامی مشکلات توجه خود را بر روی ریشه کن کردن فلج اطفال در کشور متمرکز کردیم.

بر اساس جزئیات منتشر شده، هیئت عالی رتبه خارجی متشکل از آژانس توسعه فرانسه و بنیاد بیل و ملیندا گیتس که به منظور بررسی اقدامات صورت گرفته در جهت پیشگیری از شیوع فلج اطفال در سال 2023 و نیز بررسی بخش‌های نیازمند به کمک در نتیجه ویرانی‌های اقلیمی سال گذشته به پاکستان سفر کرده است، امروز جمعه با عبدالقادر پاتل وزیر بهداشت دولت فدرال پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار با تاکید بر موضوع ریشه کن کردن فلج اطفال در خصوص همکاری در زمینه تأمین اجتماعی و بهداشت و درمان بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

عبدالقادر پاتل وزیر بهداشت و درمان پاکستان در این دیدار با اشاره به وقوع سیل مهیب سال گذشته میلادی در پاکستان ابراز داشت: زیرساخت‌های خدمات بهداشتی درمانی در بسیاری از شهرستان کشور دچار آسیب شده است و مردم خانه و منابع درآمد خود را از دست دادند، پس از سیل سال 2022 فشار بسیار شدیدی بر روش کار تأمین اجتماعی وارد آمد. ما در حال حاضر نیز مشغول فعالیت‌های بازسازی و احیای زندگی در مناطق آسیب دیده هستیم، اما در تمامی این لحظات دشوار تمرکز خود را از ریشه کن کردن فلج اطفال از دست نداده است؛ زیرا کودکان پاکستان همانند کودکان تمام جهان شایسته زندگی سالم هستند.

ریاست هیئت بنیاد بیل و ملیندا گیتس را جی واگنر رئیس جهانی مبارزه با فلج اطفال و ریاست هیئت آژانس توسعه فرانسه را نیز اگنس سوکوت مدیرکل بهداشت و تأمین اجتماعی این آژانس بر عهده داشت.

در ادامه این دیدار اعضای هیئت خارجی نیز با تمجید از پیشرفت‌های صورت گرفته در پاکستان در زمینه مبارزه با فلج اطفال طی سال گذشته ابراز امیدواری نمود فلج اطفال به زودی در پاکستان ریشه کن گردد، در حال حاضر تنها هفت شهرستان کشور دارای موارد این بیماری هستند.

این هیئت افزود: طبق آمار و ارقام منتشر شده پس از سال 2021 میلادی تمامی موارد فلج اطفال از ایالت خیبر پختون خوا گزارش شده است.

در ادامه این دیدار وزیر بهداشت پاکستان اظهار داشت: ما از همکاری‌های سخاوتمندانه جامعه جهانی تقدیر می‌کنیم، پاکستان با تمام توان در حال مبارزه با فلج اطفال است، همکاری در زمینه تأمین بودجه برای آغاز طرح واکسیناسیون بسیار حائز اهمیت است، تا ما بتوانیم با موفقیت طرح واکسیناسیون را آغاز و به اهداف تعیین شده دست یابیم. ما در حال تلاش مستمر برای پایان ویروس فلج اطفال از طریق واکسن آن در تمامی مناطق باقی مانده هستیم.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در فلج اطفال به منزله سرمایه گذاری در بخش بهداشت و درمان است، برنامه مبارزه با فلج اطفال ثابت کرده است که چگونه می‌توان مطمئن‌ترین پشتیبانی را برای سخت‌ترین شرایط اضطراری بهداشتی ارائه دهد.

در ادامه این دیدار دکتر شهزاد بیگ هماهنگ‌کننده مرکز ملی عملیات اضطراری گفت: زمانی که ویروس همه‌گیر کرونا پاکستان را نیز هدف قرار داد، در عرض چند روز تیم‌های نظارتی مقابله با فلج اطفال به تیم‌های مراقبت کرونا تبدیل شدند.

وی افزود: پس از شیوع کرونا فعالان عرصه مقابله با فلج اطفال در خط مقدم مقابله با تردید واکسن و آموزش شهروندان در زمینه واکسیناسیون کرونا از طریق کمپین‌های خانه به خانه حضور داشتند.

ارسال نظر

 
1