خبر فوری

 

 

دبی: به گزارش راز نیوز | دکتر ندیم جان وزیر بهداشت دولت موقت پاکستان در حاشیه بیست و هشتمین کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد (COP28) در دبی با عبدالرحمن محمد العویس وزیر بهداشت امارات متحده عربی دیدار و رایزنی کرد.

به همین مناسبت دکتر ندیم جان برگزاری موفقیت آمیز کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد (COP28) را به همتای خود تبریک گفت و از وی برای شرکت در اجلاس جهانی امنیت بهداشت در اسلام آباد دعوت به عمل آورد.

وی همچنین، همتای اماراتی خود را از دستور کار اصلاحات جاری در بخش بهداشت پاکستان مطلع ساخت و از اجلاس جهانی امنیت بهداشت که در ژانویه سال 2024 در اسلام آباد برگزار خواهد شد، خبر داد.

وی افزود: در ابتدا قرار بود اجلاس جهانی امنیت بهداشت در دسامبر 2023 برگزار شود، اما با توجه به کنفرانس (COP28) که در دسامبر به میزبانی امارات متحده عربی برگزار شد، تصمیم گرفته شد که تاریخ برگزاری اجلاس جهانی امنیت بهداشت به ژانویه سال آینده تغییر یابد.

وزیر بهداشت پاکستان هدف از این اجلاس را گرد هم آوردن جهان و ایجاد فرصتی برای توسعه یک استراتژی هماهنگ برای مقابله با هر بیماری همه گیر جهانی آینده، عنوان کرد.

وی افزود: ما در حال ایجاد پارک های دارویی در پاکستان هستیم تا سرمایه گذاری در تولید محلی دارو و واکسن را ترویج بخشیم.

در همین حال، وزیر بهداشت امارات متحده عربی با تاکید بر دستور کار جهانی امنیت بهداشت بیان کرد: از آنجایی که اجلاس جهانی امنیت بهداشت نیاز روز است، رهبری امارات متحده عربی به پروژه هایی که به مردم پاکستان خدمت می کند علاقه مند است.

در پایان این نشست همچنین، وزیر بهداشت امارات متحده عربی بر تعهد خود نسبت به تقویت و بهبود روابط و مشارکت متقابل در بخش بهداشت تاکید کرد.

ارسال نظر

 
1