خبر فوری

 
 
حضور دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در سفارت چین برای تسلیت درگذشت رئیس جمهور سابق این کشور
کد خبر :1790919389

15:01 1401/09/16


برچسب ها : اسلام آباد, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, رئیس جمهور چین, سفارت چین, سفیر چین, نونگ رونگ,

رئیس جمهور پاکستان روز سه شنبه با حضور در سفارت چین در اسلام آباد دفتر یادبود جیانگ زمین رئیس جمهور فقید این کشور را امضا و درگذشت وی را به سفیر، دولت و مردم چین تسلیت گفت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| رئیس جمهور پاکستان روز سه شنبه با حضور در سفارت چین در اسلام آباد دفتر یادبود جیانگ زمین رئیس جمهور فقید این کشور را امضا و درگذشت وی را به سفیر، دولت و مردم چین تسلیت گفت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان روز گذشته در محل سفارت جمهوری خلق چین در اسلام آباد حضور یافت و دفتر یادبود جیانگ زمین رئیس جمهور سابق این کشور را امضا نمود.

رئیس جمهور پاکستان سپس ضمن عرض تسلیت به اعضای خانواده جیانگ زمین، دوستان وی و مردم چین طی سخنانی در گفتگو با سفیر چین اظهار داشت: جیانگ زمین یک سیاستمدار ماهر و مدبر بود، وی تلاش‌های زیادی در جهت توسعه روابط دوجانبه و ایجاد ثبات در منطقه و جهان نمود، ایشان دوست بزرگ و قابل اعتماد پاکستان بود.

وی افزود: جیانگ زمین نقش ویژه‌ای در تقویت روابط دوستانه و همکاری‌های راهبردی میان پاکستان و چین و نیز توسعه روابط بین ملت‌های دو کشور ایفا نمود.

دکتر عارف علوی با اشاره به روابط دوستانه و نزدیک میان اسلام آباد و پکن خاطرنشان کرد: دوستی پاکستان و چین مبتنی بر اعتماد فوق‌العاده، تفاهم، ارتباطات استراتژیک و همکاری گسترده عملی است. پاکستان مصمم به تکمیل تمامی طرح‌های زیر مجموعه پروژه سی پک است، پروژه سی پک نشان دهنده مشارکت دیرینه و نزدیک میان دو کشور در جهت توسعه اجتماعی و اقتصادی است، این پروژه چشم انداز اقتصادی پاکستان را تغییر داده است، تکمیل فوری راه اندازی مناطق ویژه اقتصادی به تسریع سرمایه‌گذاری‌ها کمک خواهد نمود.

وی همچنین از کمک‌های دوستانه و سخاوتمندانه دولت چین در زمان شیوع کرونا و وقوع سیل تقدیر نمود.

ارسال نظر

 
1