خبر فوری

 

اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| پاکستان و ایالات متحده آمریکا برای افزایش همکاری ها در حوزه فناوی اطلاعات توافق کردند.

وزارت فناوی اطلاعات و مخابرات پاکستان گزارش داد که دونالد بلوم سفیر آمریکا روز چهارشنبه با خانم شازه فاطمه خواجا وزیر مشاور دولت در امور فناوری اطلاعات و مخابرات دیدار کرد.

در این نشست مقوله های امور سودمند متقابل و فناوری اطلاعات و مخابرات، دیجیتال سازی سیستم قضایی پاکستان و توسعه صنعت بازی مورد بحث و بررسی قرار گرفتند. همچنین دو طرف در زمینه افزایش همکاری ها در حوزه فناوری اطلاعات توافق کردند.

وزیر مشاور دولت پاکستان در گفتگو با سفیر آمریکا، گفت: بخش فناوری اطلاعات و مخابرات پاکستان در حال توسعه و پیشرفت می باشد. پاکستان به دنبال تقویت همکاری ها و روابط در این حوزه ها به ویژه در بخش ارتقای بخش صنعت بازی، با آمریکا است.

 وی با تاکید بر ارتقای سطح روابط بازرگانی میان دو کشور، با بیان اینکه اسلام‌آباد خواهان بهره مندی از تجربیات آمریکا در بخش تکنولوژی می باشد، افزود: ما همچنین به دنبال تبادل متخصصان فناوری اطلاعات میان دو طرف نیز هستیم.

خانم شازه خواجا با تصریح بر اینکه دولت فعلی پاکستان متمرکز بر دیجیتال سازی کشور است، خاطر نشان کرد: بر اساس خط مشی نخست وزیر برای دیجیتال سازی ملی، در حال دیجیتالی کردن اقتصاد، مدیریت و جامعه می باشیم.

وی با اشاره به اینکه اتصال و ارتباط، زیر بنای دیجیتالی شدن است، افزود: ابتکاراتی برای ارائه خدمات پهنای باند با کیفیت در کشور در حال انجام می باشد. بخش خصوصی نقش بسیار مهمی در رشد اقتصاد دارد و بخش خصوصی به طور کامل به دستور نخست وزیر مورد حمایت قرار می گیرد.

دونالد بلوم سفیر ایالات متحده گفت که آمریکا به طور کامل با پاکستان در زمینه فناوری اطلاعات و مخابرات همکاری خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1