خبر فوری

 
طرح عدم حمایت از پاکستان در کنگره آمریکا نافرجام ماند
کد خبر :1788300728

16:14 1402/07/07


برچسب ها : اعضای کنگره آمریکا, پاکستان و آمریکا, مجلس نمایندگان, مجلس نمایندگان آمریکا, کنگره آمریکا,

اندی اوگلز عضو مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا از ایالت تنسی یک پیشنهادی مبنی بر ممنوعیت حمایت آمریکا از پاکستان را در مجلس نمایندگان ارائه کرد.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز | اندی اوگلز عضو مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا از ایالت تنسی یک پیشنهادی مبنی بر ممنوعیت حمایت آمریکا از پاکستان را در مجلس نمایندگان ارائه کرد.

دموکرات ها و جمهوری خواهان مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا با 298 رای مخالف و 132 رای موافق، این طرح را رد کردند.

از طرفی دیگر، شیلا جکسون و باربارا لی اعضای مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا از تگزاس و کالیفرنیا در مخالفت از این طرح عرایضی را در مجلس نمایندگان ایراد کردند.

شیلا جکسون بیان کرد: برای چندین دهه، مقامات ایالات متحده و پاکستان در حال ایجاد روابط چند جانبه و متنوع با همکاری در زمینه های مختلف از جمله دفاع، مبارزه با تروریسم، تجارت، سرمایه گذاری و کشاورزی بین دو کشور بوده و هستند.

وی همچنین، همکاری میان دو کشور را در زمینه های مختلف از جمله انرژی، آب و هوا، بهداشت و آموزش رو به رشد دانست و افزود: بسیاری از سربازان پاکستانی در جنگ افغانستان جان خود را فدا کردند و همچنین همکاری ما ریشه در ارزش ‌های دموکراتیک مشترک ما دارد و روابط دوجانبه در مسیر درستی در حال حرکت است.

باربارا لی نیز در سخنرانی خود اظهار کرد: حمایت از پاکستان برای ثبات در منطقه، مبارزه با افراط گرایی و ارتقای صلح و امنیت ضروری است.

وی در پایان افزود: در سال مالی 2024، 135 میلیون دلار برای پاکستان تخصیص داده شده است که برای کمک های اقتصادی، مبارزه با مواد مخدر، آموزش و پرورش نظامی، مبارزه با تروریسم و ​​برنامه های بهداشتی هزینه خواهد شد.

ارسال نظر

 
1