خبر فوری

 
دیدار هیئت پارلمانی مالاوی با دروپادی مورمو رئیس جمهور هند
کد خبر :1788170231

13:13 1402/05/10


برچسب ها : دراپادی مورمو, رئیس پارلمان مالاوی, رئیس جمهور هند, هند و مالاوی,

رئیس پارلمان مالاوی و رئیس جمهور هند در دیدار با یکدیگر پیرامون روابط دوجانبه و موضوعات مهم منطقه‌ای و جهانی به بحث و تبادل نظر پرداختند.


دهلی نو: به گزارش راز نیوز| رئیس پارلمان مالاوی و رئیس جمهور هند در دیدار با یکدیگر پیرامون روابط دوجانبه و موضوعات مهم منطقه‌ای و جهانی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، کاترین گوتانی هارا رئیس پارلمان مالاوی که در رأس هیئت عالی رتبه پارلمانی به دهلی نو سفر کرده است روز دوشنبه با سرکار خانم دروپادی مورمو رئیس جمهور هند دیدار و گفتگو نمود.

رئیس جمهور هند در این دیدار ضمن خوشامدگویی به هیئت پارلمانی مالاوی اظهار داشت: هند و مالاوی دارای روابط دوستانه و نزدیک هستند و این روابط از ظرفیت های گسترده ای برای تعمیق بیش از پیش برخوردار است.

وی با بیان اینکه هند بزرگ‌ترین شریک تجاری مالاوی و یکی از شرکای این کشور در سرمایه گذاری داخلی بوده است خاطرنشان کرد: اعتقاد مشترک ما به ارزش‌های دموکراتیک و کثرت‌گرایی، هند و مالاوی را به شرکای طبیعی تبدیل خواهد کرد.

طبق بیانیه کاخ ریاست جمهوری هند، خانم مورمو طی سخنانی نسبت به مشارکت هند در برنامه توسعه گسترده با مالاوی به ویژه پروژه‌هایی در زمینه زیرساخت‌ها، بهداشت، منابع آب، ظرفیت سازی و آموزش ابراز خرسندی نمود.

ارسال نظر

 
1