خبر فوری

 
 
پاکستان درحال آماده شدن برای خرید موشک های کروز مجهز به هوش مصنوعی از ترکیه
کد خبر :1786923844

11:48 1402/05/15


برچسب ها : آنکارا, اسلام آباد, پاکستان و ترکیه, روابط نظامی, موشک کروز, همکاری دفاعی, هوش مصنوعی,

پاکستان درحال آماده شدن برای خرید موشک های کروز کمانکس از شرکت بی کر ترکیه ای جهت استفاده در پهپادهای Baraktar TB2 خریداری شده در 2021 میلادی از ترکیه، می باشد.


اسلام آّباد: به گزارش راز نیوز| پاکستان درحال آماده شدن برای خرید موشک های کروز کمانکس از شرکت بی کر ترکیه ای جهت استفاده در پهپادهای Baraktar TB2 خریداری شده در 2021 میلادی از ترکیه، می باشد.

گفتنی است نام "کمانکس" از کمانداران ترک در تاریخ گرفته شده است که اهداف خود را حتی در سخت ترین شرایط با دقت کامل مورد اصابت قرار می دادند.

شایان ذکر است که موشک های کروز کمانکس ترکیه ای دارای هوش مصنوعی هستند که قادر می باشند هدف خود را جستجو و مورد اصابت قرار دهند. به لطف این فناوری، این موشک ها حتی در شرایط آب و هوایی سخت نیز می توانند عملکرد خوبی داشته باشند. طول این موشک ها 1.73 متر و ارتفاع 0.4 متر، پهنای پر ها 1.25 متر با وزن حداکثر 30 کیلوگرم و 6 کیلور سر جنگی است.

 این موشک مجهز به سیستم هدایت نوری و سیستم دوربین است. جدای از این، دارای برد یاب لیزری است که تا فاصله 2.8 کیلومتر کار می کند. به دلیل قابلیت ضد پارگی در برابر هرگونه پارازیت الکترونیکی مقاوم است.

این موشک مجهز به موتور توربوجت IL-170 است که می تواند موشک را تا برد 200 کیلومتر با سرعت 0.7 ماخ (حدود 857 کیلومتر در ساعت) به حرکت درآورد. این موشک ها برای اولین بار در سال جاری میلادی توسط ترکیه پرتاب شده است.

ارسال نظر

 
1