خبر فوری

 
 
رایزنی اسلام آباد و واشنگتن پیرامون ابعاد مختلف چالش جهانی مقابله با تروریسم
کد خبر :1783017870

15:12 1401/12/16


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و آمریکا, تحریک طالبان پاکستان, تروریسم بین الملل, جنگ علیه تروریسم, دکتر اسد مجید خان, مبارزه با تروریسم, مذاکرات, معاون وزیر امور خارجه پاکستان,

مقامات عالی رتبه پاکستان و آمریکا روز گذشته در اسلام آباد پیرامون ابعاد مختلف چالش جهانی مبارزه با تروریسم به بحث و تبادل نظر پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| مقامات عالی رتبه پاکستان و آمریکا روز گذشته در اسلام آباد پیرامون ابعاد مختلف چالش جهانی مبارزه با تروریسم به بحث و تبادل نظر پرداختند.

طبق اعلام دفتر وزارت خارجه پاکستان، کریستوفر لندبرگ سرپرست مبارزه با تروریسم آمریکا که در سفری دو روزه در صدر هیئت عالی رتبه به اسلام آباد رفته است روز گذشته با حضور در دفتر وزارت خارجه پاکستان با اسد مجید خان معاون وزارت خارجه این کشور دیدار نمود.

دو طرف در این دیدار به بررسی ابعاد مختلف چالش جهانی مقابله با تروریسم و چشم‌انداز مبارزه با تروریسم در پاکستان و به صورت گسترده در منطقه پرداختند.

مقامات پاکستان و آمریکا همچنین در خصوص امور مربوط به همکاری مشترک دوجانبه در زمینه مقابله با تهدیدات منطقه‌ای و جهانی صلح، بهبود مشارکت، مقابله با افراط‌گرایی و پایان آن و نیز همکاری بهتر در امر متوقف نمودن پشتیبانی مالی تروریسم بحث و گفتگو نمودند.

دو طرف بر عزم خود برای تداوم رایزنی‌ها در زمینه موضوعات مذکور و ازسرگیری برنامه مشارکت دوجانبه در امر مقابله با تروریسم و ارائه پتانسیل‌های بالقوه موجود در این زمینه تأکید ورزیدند.

در این نشست عنوان شد برگزاری مذاکرات در زمینه مبارزه با تروریسم نشان دهنده همکاری عمیق و گسترده میان پاکستان و آمریکا در بخش‌های مختلف است. این مشارکت از طریق برگزاری دیدارهای سطح عالی میان دو کشور توسعه و ارتقا خواهد یافت که می‌توان به مذاکرات اخیر در سطح وزارت میان دو کشور در زمینه چارچوب تجارت و سرمایه گذاری(تیفا) و مذاکرات قریب‌الوقوع راهبردی در زمینه انرژی اشاره کرد.

ارسال نظر

 
1