خبر فوری

 

واشنگتن: به گزارش راز نیوز | وزارت دادگستری آمریکا دو ایرانی و یک تبعه پاکستانی را به اتهام حمایت از برنامه تسلیحاتی ایران متهم کرده است.

بر اساس جزئیات، وزارت دادگستری آمریکا دو برادر ایرانی به نام های شهاب و یونس میرکازهی و یک شهروند پاکستانی به نام محمد پهلوان را به جرم توطئه برای حمایت از برنامه سلاح های کشتار جمعی ایران متهم کرد.

این موضوع در نشست مطبوعاتی وزارت امور خارجه در اسلام آباد مطرح شد و از ممتاز زهرا بلوچ سخنگوی این وزارتخانه در مورد دسترسی کنسولی به این افراد سؤال شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر کیفرخواست محمد پهلوان گفت: مدتی پیش گفته بودم که به ما اجازه دسترسی کنسولی به شهروندان متهم پاکستانی داده شده است.

بر اساس کیفرخواست جایگزین که روز چهارشنبه ۱۷ مرداد در وزارت دادگستری آمریکا صادر شد، دو برادر به نام های شهاب و یونس میرکازهی، شهروند ایران و محمد پهلوان شهروند پاکستان، در برنامه‌های توسعه سلاح های کشتار جمعی ایران نقش داشته‌اند.

همچنین به گفته برخی منابع، محمد پهلوان تبعه پاکستانی اکنون در بازداشت آمریکا و در انتظار محاکمه است، اما شهاب و یونس میرکازهی همچنان آزاد هستند.

در آن زمان، چهار نفر که گویا اسناد هویتی پاکستانی را در اختیار داشتند، به اتهام حمل سلاح از ایران به یمن در حمایت از حوثی ها در دادگاه فدرال آمریکا محاکمه شدند.

طبق اسناد جدید دادگاه، شهاب و یونس برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران کار می کنند و محمد پهلوان ظاهراً برای برادران میرکازهی به عنوان ناخدای یک کشتی قاچاق به نام «یونس» متعلق به شهاب میرکازهی فعالیت داشته است.

ظاهراً محمد پهلوان در چندین سفر قاچاق به شهاب در حمل و نقل کمک کرده و در عوض آن مقدار پولی را به ریال در حساب بانکی خود در ایران دریافت کرده و این مبالغ را بین خانواده خود و دیگران تقسیم نموده است.

در شب 11 ژانویه سال جاری، نیروهای دریایی فرماندهی مرکزی سنتکام و گارد ساحلی ایالات متحده سوار بر یک قایق در سواحل سومالی وارد کشتی متعلق به شهاب میرکازهی شده و در همین حال، 2 پرسنل نیروی دریایی آمریکا در جریان محاصره کشته شدند.

بنا بر گزارش ها، تیم آمریکایی سوار بر قایق با 14 دریانورد از جمله محمد پهلوان تبعه پاکستانی در قایق مواجه شد که گفته می شود طی آن تیم آمریکایی سلاح های پیشرفته ساخت ایران را کشف و توقیف نموده است.

تجزیه و تحلیل اولیه این تسلیحات نشان داد که این تسلیحات حاوی تجهیزات حیاتی برای موشک های بالستیک میان برد و موشک های کروز ضد کشتی، از جمله کلاهک، نیروی محرکه و غیره است.

محمد پهلوان همچنین متهم است که یکی از خدمه کشتی را تهدید کرده تا اطلاعات نادرستی در مورد ناخدای کشتی به افسران گارد ساحلی آمریکا بدهد.

این تحول در زمانی رخ می دهد که یک تبعه پاکستانی دیگر به نام آصف رضا مرچنت، به اتهام ارتباط با ایران و دست داشتن در توطئه برای کشتن  مقامات سیاسی از جمله ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در خاک ایالات متحده متهم و دستگیر شده است.

 

ارسال نظر

 
1