خبر فوری

 
تصویب قطعنامه علیه قطعنامه: پاکستان قطعنامه آمریکا را دخالت در امور داخلی عنوان کرد
کد خبر :1774013621

16:12 1403/04/10


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, تصویب قطعنامه, جامو و کشمیر, حقوق بشر, غزه, قطعنامه, مجلس ملی پاکستان, مجلس نمایندگان آمریکا, واشنگتن, کشمیر هند, کنگره آمریکا,

پاکستان در واکنش به قطعنامه آمریکا که انتخابات فوریه 2024 پاکستان را غیرشفاف عنوان کرده و نسبت به حقوق بشر در این کشور ابراز نگرانی کرده بود، قطعنامه ای تصویب کرده است که اقدام کنگره آمریکا را دخالت در امور داخلی توصیف می کند.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه ای را با اکثریت آراء در خصوص عدم آزادی بیان، نگرانی های حقوق بشری و عدم شفافیت انتخابات در پاکستان، تصویب کرد که موجب ناراحتی پاکستان نسبت به این مسئله شد.

مقامات مختلف پاکستان ضمن رد کردن این قطعنامه، متعهد شدند قطعنامه ای علیه آن، تصویب خواهند کرد.

روز گذشته قطعنامه هایی در مجلس ملی پاکستان و دولت محلی ایالت پنجاب علیه قطعنامه آمریکا با اکثریت آراء به تصویب رسید.

مجلس ملی پاکستان

خانم شائسته پرویز ملک عضو مجلس ملی پاکستان قطعنامه ای را در مجلس ارائه کرد که با اکثریت آراء تصویب شد.

در این قطعنامه ضمن ابراز نگرانی نسبت به قطعنامه مجلس نمایندگان آمریکا، آمده است که مجلس نسبت به اظهارات ایراد شده در خصوص سوء استفاده از حق رأی مردم در انتخابات فوریه 2024 میلادی، ابراز نگرانی می کند.

همچنین گفته شد که قطعنامه آمریکا کاملا مطابق حقایق نیست و پاکستان یک کشور آزاد و مستقلی است که نمی تواند دخالت در امور داخلی را تحمل کند.

در این متن آمده است که مجلس، نمایندگان آمریکا و جهان را به توجه به وضعیت اسفبار مردم غزه و کشمیر اشغالی دعوت می کند؛ کنگره آمریکا باید به نقض حقوق بشر در غزه و کشمیر اشغالی توجه کند. مجلس نمایندگان پاکستان مایل به ارتقای روابط متقابل با ایالات متحده در شرایط برابر است و انتظار دارد که کنگره آمریکا در آینده نقش مثبتی ایفا خواهد کرد.

این درحالی است که نمایندگان وابسته به تحریک انصاف PTI  با قطعنامه پاکستان مخالفت کردند.

مجلس پنجاب

در قطعنامه ارائه شده از سوی احسن رضاخان عضو دولت، این موضع اتخاذ شده است که قطعنامه آمریکا مداخله در امور داخلی پاکستان بوده و بازتاب روابط دوجانبه نیست.

در متن قطعنامه آمده است که قطعنامه آمریکا تلاشی برای ایجاد وضعیت هیجانی در پاکستان بود و از این طریق تلاش شده تا انتخابات مردمی پاکستان را مورد مناقشه قرار دهند.

در این قطعنامه تاکید شده است که همه نهادهای پاکستان به آزادی بیان اعتقاد دارند و این پاسداری از ارزش های دموکراتیک پاکستان می باشد. وضعیت حقوق بشر در پاکستان در قطعنامه کنگره آمریکا به درستی بیان نشده است و این قطعنامه بخشی از توطئه لابی یهودی می باشد.

ارسال نظر

 
1