خبر فوری

 
 
دیدار سفیر سوئیس در اسلام آباد با چودری پرویز الهی وزیر ارشد ایالت پنجاب
کد خبر :1772242937

12:20 1401/09/10


برچسب ها : پاکستان و سوئیس, چودری پرویز الهی, دولت محلی ایالت پنجاب, سفیر سوئیس, لاهور, وزیر ارشد ایالت پنجاب,

جورج ستینر سفیر سوئیس در اسلام آباد روز گذشته با چودری پرویز الهی وزیر ارشد ایالت پنجاب پاکستان دیدار نمود.


لاهور: به گزارش راز نیوز| جورج ستینر سفیر سوئیس در اسلام آباد روز گذشته با چودری پرویز الهی وزیر ارشد ایالت پنجاب پاکستان دیدار نمود.

در این دیدار ابعاد مختلف همکاری‌های دوجانبه و ظرفیت‌های موجود برای ارتقای حجم تجارت میان دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

دو طرف نسبت به افزایش همکاری‌های دوجانبه در زمینه پروژه‌های برق آبی، دامداری، تغییرات آب و هوایی و بخش‌های گردشگری توافق نمودند.

سفیر سوئیس در این دیدار نسبت به همکاری با دولت پنجاب در زمینه پروژه‌های برق آبی اطمینان بخشی نمود.

چودری پرویز الهی وزیر ارشد ایالت پنجاب در این دیدار با اشاره به راه اندازی پروژه‌های برق آبی را بر روی رود چناب از سوی دولت پنجاب گفت: این پروژه‌ها از بروز فاجعه و ویرانی‌های ناشی از سیل جلوگیری می‌کند و ساخت این پروژه‌ها به ذخیره سازی آب برای مصارف کشاورزی نیز کمک خواهد کرد. ما از همکاری شرکت‌های سوئیسی در ایجاد و تکمیل پروژه‌های برق آبی حمایت و استقبال خواهیم کرد.

وزیر ارشد ایالت پنجاب در ادامه با اشاره به پدیده تغییرات آب و هوایی در جهان عنوان داشت: پاکستان بیشترین تأثیرات را از پیامدهای تغییرات آب و هوایی پذیرفته است، مقابله با این پدیده نیازمند اقدامات جدی در سطح جهانی است.

وی با اشاره به ایجاد مراکز ویژه اقتصادی در ایالت پنجاب به منظور جذب سرمایه و توسعه سرمایه‌گذاری‌های خارجی گفت: سرمایه گذاران در مناطق ویژه اقتصادی از تسهیلات گسترده و خوبی همچون معافیت مالیاتی و دیگر خدمات شهری برخوردار خواهند شد.

چودری پرویز الهی با بیان اینکه اقدامات لازم برای تضمین سرمایه شرکت‌های خارجی صورت خواهد گرفت افزود: دولت پنجاب سیاست مشارکت کشاورزی را نهایی کرده است و شرکت‌ها و سرمایه گذاران سوئیسی می‌توانند از تسهیلات ویژه تحت این سیاست بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: علی رغم وقوع تحولات سیاسی در کشور و تغییر دولت‌ها، سیاست‌های ارائه شده برای سرمایه گذاران هیچ تغییری نخواهد داشت.

جورج ستینر سفیر سوئیس نیز در این دیدار با دعوت از وزیر ارشد ایالت پنجاب برای سفر به سوئیس ابراز داشت: پنجاب یکی از ایالت‌های مهم پاکستان است که با رهبری و مدیریت شما در حال رشد و توسعه است.

وی افزود: تولید محصولات با کیفیت در کارخانه‌های ایالت پنجاب باعث خرسندی و رویکرد چودری پرویز الهی در زمینه توسعه همکاری‌ها قابل تقدیر است.

ارسال نظر

 
1