خبر فوری

 
 
جلسه عالی امنیتی برای حفاظت از شهروندان چینی در پاکستان
کد خبر :1771325356

15:23 1403/01/08


برچسب ها : پاکستان و چین, جلسه, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, نشست اضطراری,

در جلسه عالی امنیتی که به ریاست شهباز شریف نخست وزیر پاکستان برگزار شد، تصمیم گرفته شد تا تدابیر ویژه ای برای حفاظت از افراد مستقر در پروژه های مهم در دست اجرا، اتخاذ شود.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| در جلسه عالی امنیتی که به ریاست شهباز شریف نخست وزیر پاکستان برگزار شد، تصمیم گرفته شد تا تدابیر ویژه ای برای حفاظت از افراد مستقر در پروژه های مهم در دست اجرا، اتخاذ شود.

بر اساس گزارش بخش رسانه ای دفتر نخست وزیری پاکستان، در این نشست به همراه ژنرال عاصم منیر فرمانده ارتش، روسای آژانس های اطلاعاتی، وزرای فدرال، بازرس ها و دیگر مقامات ذیربط حضور داشتند.

به گزارش دفتر نخست وزیری، شهباز شریف بر پیوند برادری پایدار میان مردم پاکستان و چین تاکید کرد و گفت: همه ملت از تلفات جانی شهروندان چینی ناراحت هستند. نخست وزیر با قدردانی از اهتمام نهادهای مجری قانون و مردم محلی پس از حمله، دستور داد تا تحقیقات مشترک کاملی با بکارگیری تمام منابع ایالت انجام شود.

بر اساس این بیانیه، نخست وزیر با بیان اینکه تروریسم یک تهدید بین المللی است که دشمنان پاکستان از آن به عنوان ابزاری برای جلوگیری از توسعه پاکستان استفاده می کنند، گفت: هدف این عملیات هایی که دوستی پاکستان و چین را مورد حمله قرار می دهند، ایجاد بی اعتمادی میان دو برادر آهنی می باشد. شرکت کنندگان در اجلاس عزم خود برای خاتمه کامل تروریسم را ابراز داشتند. شرکت کنندگان نگرانی های جدی خود را در مورد پناهگاه های در دسترس تروریست ها در آن سوی مرزها ابراز و بر نیاز به رویکرد منطقه ای برای مبارزه با تروریسم تاکید کردند.

فرمانده ارتش در این دیدار بار دیگر بر عزم نیروهای مسلح برای رفع خطر تروریسم از کشور تاکید کرد و افزود: ملت در دو دهه گذشته استوارانه با تروریسم مبارزه کرده و نیات شوم دشمنان پاکستان را خنثی کرده است. وی با اشاره به افزایش حوادث تروریستی اخیر، خاطرنشان کرد: دشمنان پاکستان بار دیگر روحیه دولت و مردم پاکستان را دست کم گرفته اند.

فرمانده ارتش گفت تا زمانی که هر تروریستی که پاکستان، مردم و میهمانان پاکستان را هدف قرار می دهد با تروریسم مبارزه خواهیم کرد . ما تا زمانیکه از حفاظت و امنیت هر شهروند خارجی که در شکوفایی پاکستان سهمی دارد، به ویژه شهروندان چینی، مطمئن نباشیم، با تمام قدرت تا آخر با تروریسم مبارزه خواهیم کرد.

گفتنی است روز گذشته در اثر حمله انتحاری به خودرویی در منطقه شانگله واقع در بشام ایالت خیبرپختونخوا، 5 تبعه چینی از جمله یک شهروند پاکستانی کشته شدند.

ارسال نظر

 
1