خبر فوری

 
 
دیدار سفیر ایران در اسلام آباد با وزیر حقوق بشر پاکستان
کد خبر :1770668668

16:03 1402/06/28


برچسب ها : پاکستان و ایران, رضا امیری مقدم, روابط دوجانبه, سفیر ایران, سفیر ایران در پاکستان, وزیر حقوق بشر,

رضا امیری مقدم سفیر ایران در اسلام آباد امروز سه شنبه 28 شهریور با حضور در دفتر وزارت حقوق بشر پاکستان با وزیر خلیل جارج دیدار کرد .


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | رضا امیری مقدم سفیر ایران در اسلام آباد امروز سه شنبه 28 شهریور با حضور در دفتر وزارت حقوق بشر پاکستان با وزیر خلیل جارج دیدار کرد و در این بین بر ارتقای همکاری در بخش حقوق بشر توافق شد.

براساس گزارش روز سه شنبه وزارت حقوق بشر، وزیر فدرال به سفیر ایران در خصوص حقوق بشر در پاکستان اطلاع داد و گفت: همه مردم پاکستان از نظر دینی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بر اساس دیدگاه قائد اعظم محمد علی جناح پدر ملت و قانون اساسی پاکستان آزادی کامل دارند. سیستم حقوقی فعال برای متوقف نمودن پایمالی حقوق بشر در کشور وجود دارد و شهروندان پاکستانی می توانند برای جلوگیری از نقض حقوق بشر در هر گوشه ای از کشور، به شماره تلفن رایگان وزارت حقوق بشر شکایت کنند.

وی در ادامه با برجسته سازی رابطه دیرینه پاکستان و ایران ، گفت: دین، سنت ها و ارزش های ما یکی است و دو کشور همواره در برهه های حساس از یکدیگر حمایت کرده اند. وزیر فدرال تصریح داشت که در کشور همسایه هند با کشمیری ها و سایر اقلیت ها رفتار بدی می شود که سکوت رسانه های بین المللی نسبت به آن نگران کننده است.

سفیر ایران گفت: پاکستان تجربه خوبی با سازمان های بین المللی در زمینه حقوق بشر دارد و از تجربیات پاکستان در زمینه حقوق بشر بهره خواهد برد.

ارسال نظر

 
1