خبر فوری

 
 
" پاکستان به طور کامل متعهد به تقویت یک روند دموکراتیک فراگیر است"
کد خبر :1769848742

09:49 1402/11/18


برچسب ها : انتخابات, انتخابات پارلمانی, پاکستان و سازمان ملل متحد, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, ممتاز زهرا بلوچ, وزارت امور خارجه پاکستان, کمیسر عالی حقوق بشر,

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به اظهارات ولکر ترک کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد ، گفت: پاکستان به طور کامل متعهد به تقویت یک روند دموکراتیک فراگیر است.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به اظهارات ولکر ترک کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد ، گفت: پاکستان به طور کامل متعهد به تقویت یک روند دموکراتیک فراگیر است.

ممتاز زهرا بلوچ سخنگوی وزارت خارجه پاکستان، افزود: پاکستان به طور کامل متعهد به حفظ حاکمیت قانون، حمایت از حقوق بشر و آزادی های اساسی تضمین شده در قوانین و قانون اساسی این کشور است.

وی گفت که برنامه های امنیتی برای برگزاری انتخابات در 8 فوریه 2024 برابر 19 بهمن مطابق با قوانین انتخاباتی پاکستان نهایی شده و سیستم قضایی پاکستان محاکمه عادلانه و روند منصفانه را فراهم می کند. از طرفی در صورت هرگونه شکایت در روند انتخابات، راه حل های حقوقی داخلی موجود است.

روز گذشته دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای حقوق بشر در بیانیه صادره گفته بود که ما تمامی اقدامات در زمینه خشونت علیه احزاب سیاسی و نامزدهای انتخاباتی (در پاکستان) را محکوم می کنیم و از مقامات می خواهیم تا آزادی های اساسی لازم برای یک فرآیند دموکراتیک معنادار را حمایت و حفظ کنند.

ارسال نظر

 
1