خبر فوری

 
آزادی اتباع پاکستانی و تقویت همکاری های دو جانبه محور رایزنی مقامات اسلام‌آباد و تهران
کد خبر :1769782553

14:27 1403/01/27


برچسب ها : آزادی زندانیان, پاکستان و ایران, توقیف کشتی, رضا امیری مقدم, سفیر ایران, سفیر ایران در پاکستان, وزارت امور خارجه پاکستان,

رضا امیری مقدم سفیر ایران در اسلام‌آباد امروز طی نشستی با مقامات وزارت خارجه پاکستان، پیرامون مسائل اتباع پاکستانی حاضر در کشتی توقیف شده توسط نیروی دریایی سپاه و تقویت همکاری های دو جانبه به تبادل نظر پرداخت.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| رضا امیری مقدم سفیر ایران در پاکستان امروز در صدر یک هیئت از وزارت امور خارجه پاکستان بازدید کرد.

به گزارش منابع دیپلماتیک، سفیر ایران در این بازدید در نشستی که با مقامات پاکستان داشت به طور مفصل پیرامون تحولات جاری در منطقه و همچنین اتباع پاکستانی موجود در کشتی "MCS Aries" توقیف شده توسط نیروی دریایی سپاه، رایزنی کرد.

در این نشست مقامات دو کشور در رابطه با دسترسی پاکستان به اتباع خود تبادل نظر انجام دادند.

در ادامه جلسه پیرامون سفر هفته آتی ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران به اسلام‌آباد، قرار داد ها و توافقنامه های احتمالی در این سفر، صحبت شد.

به گفته منابع، مقامات دو کشور موضوعات خط لوله گاز ایران به پاکستان و قرارداد تجارت آزاد را نیز مورد بررسی قرار دادند؛سفیر ایران متعهد به همکاری دولت تهران برای آزادی فوری اتباع پاکستانی شد.

از طرفی گفته شد که وزارت خارجه پاکستان جزئیات اتباع خود که در کشتی توقیف شده توسط نیروی دریایی سپاه حضور داشتند را به سفیر ایران در اسلام‌آباد تحویل داده و خواستار آزادی این دو فرد شده است.

شایان ذکر است مورخه 25 فروردین، یک فروند کشتی کانتینربر با نام «MCS Aries» توسط نیروهای ویژه دریایی سپاه SNSF با اجرای عملیات هلی‌برن و تخلیه نیرو روی عرشه کشتی در نزدیکی تنگه هرمز توقیف شد.

این کشتی با پرچم پرتغال توسط شرکت Zodiac که مالک آن یک سرمایه‌دار صهیونیست بنام Eyal Ofer است اداره می‌شود.

ارسال نظر

 
1