خبر فوری

 
وزیر بهداشت قرقیزستان خواستار بهره‌مندی از تجربیات پاکستان در زمینه داروسازی شد
کد خبر :1769387394

19:24 1402/10/25


برچسب ها : اجلاس جهانی امنیت بهداشت, اسلام آباد, پاکستان و قرقیزستان, تفاهم نامه, داروسازی, دانشجویان, روابط دوجانبه, قرقیزستان, همکاری دوجانبه, وزیر بهداشت پاکستان, کادر پزشکی,

در حاشیه اجلاس جهانی امنیت بهداشت، نشستی دوجانبه میان دکتر ندیم جان وزیر بهداشت دولت موقت پاکستان و بیشنالیف آلیمکادیر وزیر بهداشت قرقیزستان در اسلام آباد برگزار شد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | در حاشیه اجلاس جهانی امنیت بهداشت، نشستی دوجانبه میان دکتر ندیم جان وزیر بهداشت دولت موقت پاکستان و بیشنالیف آلیمکادیر وزیر بهداشت قرقیزستان در اسلام آباد برگزار شد.

در ابتدای این نشست، دکتر ندیم جان ضمن خوشامدگویی به هیئت قرقیزستانی، از وزیر بهداشت این کشور به دلیل شرکت در اجلاس جهانی امنیت بهداشت به میزبانی پاکستان در اسلام آباد تشکر و قدردانی کرد.

در همین حال، وزیر بهداشت قرقیزستان ابتکار همتای پاکستانی خود را در سازماندهی اولین نشست جهانی امنیت بهداشت مورد ستایش قرار داد.

وی همچنین تمهیدات صورت گرفته در این اجلاس را بی‌نظیر خواند و از میزبانی شایسته پاکستان تشکر و قدردانی کرد.

در این دیدار، مقامات عالی دو کشور در مورد ظرفیت گسترده موجود برای تقویت بیشتر همکاری‌های دوجانبه میان پاکستان و قرقیزستان در بخش‌های بهداشت و آموزش پزشکی به طور مفصل بحث و تبادل نظر کردند.

در ادامه این نشست، بیشنالیف آلیمکادیر بیان کرد: پاکستان تجربه خوبی در بخش داروسازی دارد و جمهوری قرقیزستان می‌تواند از آن بهره‌مند شود.

وی افزود: در حال حاضر 12000 دانشجوی پاکستانی در دانشگاه های مختلف دولتی قرقیزستان در حال تحصیل هستند.

در پایان این نشست وزرای دو کشور توافق کردند تفاهم ‌نامه‌ای در خصوص آموزش پزشکی ایجاد و برای بررسی، با شورای پزشکی و دندانپزشکی پاکستان به اشتراک گذاشته شود.

ارسال نظر

 
1