خبر فوری

 
 
توافق چین، پاکستان و افغانستان برای همکاری در جهت مقابله با چالش‌های امنیتی
کد خبر :1768210226

11:06 1402/02/19


برچسب ها : اسلام آباد, امیر خان متقی, بلاول بوتو زرداری, پاکستان و افغانستان و چین, چین گانگ, سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان, صلح افغانستان, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه چین,

سه کشور چین، پاکستان و افغانستان در نشست سه جانبه مشترک نسبت به توسعه همکاری‌ها در جهت مقابله با چالش‌های امنیتی توافق نمودند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سه کشور چین، پاکستان و افغانستان در نشست سه جانبه مشترک نسبت به توسعه همکاری‌ها در جهت مقابله با چالش‌های امنیتی توافق نمودند.

در بیانیه مشترک منتشر شده در خصوص گفتگوی سه جانبه وزرای خارجه کشورهای چین، پاکستان و افغانستان آمده است افغانستان امن، با ثبات و آباد به نفع منطقه است و همکاری سه جانبه در این رابطه بسیار حایز اهمیت است.

طبق این بیانیه وزرای خارجه سه کشور بر عزم خود برای توسعه همکاری‌ها در زمینه امنیت مشترک، توسعه‌ای و سیاسی تأکید کردند، طرفین همچنین با تأکید بر لزوم مقابله با چالش‌های پیش رو در زمینه امنیت نسبت به ارتقای سطح همکاری در زمینه مقابله با چالش‌های امنیتی، حفظ امنیت، جرایم سازمان یافته و قاچاق مواد مخدر توفق کردند.

در این بیانیه همچنین آمده است سه کشور متعهد شده‌اند اجازه استفاده از سرزمین‌های خود را به تحریک طالبان پاکستان و نیز نهضت اسلامی ترکستان شرقی ندهند. عدم مداخله در امور داخلی افغانستان و لزوم برپایی امنیت، ثبات و بازسازی این کشور نیز در این نشست مورد توافق طرفین قرار گرفت.

در این بیانیه همچنین بر اهمیت جستجوی راهکارهای واقع بینانه برای احیای اقتصاد افغانستان نیز تأکید شده است.

ارسال نظر

 
1