خبر فوری

 
 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سفیر آمریکا در اسلام آباد و نخست وزیر پاکستان پیش از نشست کمیته امنیت ملی پاکستان به دیدار و گفتگو پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، پیش از برگزاری نشست کمیته ملی پاکستان، دونالد بلوم سفیر آمریکا در اسلام آباد با محمد شهباز شریف نخست وزیر این کشور دیدار نمود.

دو طرف در این دیدار در خصوص روابط دوجانبه، موضوعات مورد علاقه مشترک و توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری میان دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

پیش از این سفیر آمریکا و وزیر خزانه داری پاکستان نیز در خصوص امور مربوط به توافق با صندوق بین‌المللی دیدار و گفتگو نمودند.

سفیر آمریکا در این دیدار نسبت به پیشبرد روند مذاکرات و توافق با صندوق بین‌المللی پول قول مساعد همکاری داد.

وزیر خزانه داری پاکستان در این دیدار گزارشی از پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه توافق با صندوق بین‌المللی پول را به سفیر آمریکا ارائه داد.

لازم به ذکر است اقتصاد پاکستان در حال حاضر شرایط بسیار وخیمی را به خود شاهد است و پاکستان با بحران شدید مالی و اقتصادی و کسری بودجه مواجه است، در این راستا دولت پاکستان تلاش دارد با استفاده از کمک‌های مالی متحدان خود و سازمان‌های مالی بین‌المللی به تأمین کسری بودجه و حفظ ثبات در شرایط اقتصادی کشور کمک نماید.

علی رغم گذشت مذاکرات چندین ماهه میان دولت پاکستان و صندوق بین‌المللی پول تاکنون هیچ توافقی میان دو طرف صورت نگرفته است.

طبق اعلام منابع آگاه، صندوق بین‌المللی پول در مذاکرات صورت گرفته دو شرط اساسی را برای نهایی کردن توافق ارائه کرده است که اسلام آباد حاضر به پذیرفتن آن نیست، شرایط پیشنهادی صندوق بین‌المللی عبارت‌اند از: 1. کاهش هزینه‌های دفاعی از جمله توقف تولید موشک‌های دوربرد 2. ایجاد ثبات سیاسی در کشور و برگزاری هرچه فوری انتخابات.

ارسال نظر

 
1