خبر فوری

 
 
دیدار هیئت شرکت روسیه‌ای با دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور جوانان
کد خبر :1767747819

11:43 1402/02/15


برچسب ها : پاکستان و روسیه, دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور جوانان, شیزا فاطمه خواجه, فناوری اطلاعات,

هیئت عالی رتبه از شرکت روسیه‌ای یانگو روز پنجشنبه با سرکار خانم شیزا فاطمه خواجه دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور جوانان دیدار نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| هیئت عالی رتبه از شرکت روسیه‌ای یانگو روز پنجشنبه با سرکار خانم شیزا فاطمه خواجه دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور جوانان دیدار نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، هیئت عالی رتبه شرکت روسیه‌ای یانگو شامل آنتون یکوف نایب رئیس یانگو، فیصل افتخار رئیس شرکت یانگو در پاکستان، میرال شریف مدیرکل شرکت یانگو در اسلام آباد و ارزش اعظم مدیر عامل و دیگر اعضای این شرکت با دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور جوانان دیدار و گفتگو نمودند.

در این دیدار در خصوص راهکارهای مختلف ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان پاکستانی به ویژه گسترش استفاده از موتورسیکلت‌های الکترونیکی برای ایجاد یک سیستم پایدار حمل و نقل بحث و گفتگو صورت گرفت.

مقامات شرکت روسیه‌ای در این دیدار از تصمیم خود برای راه اندازی یک بستر حمل و نقل در پاکستان و اجرای آزمایشی آن در شهر لاهور خبر دادند.

در این دیدار نسبت به همکاری بخش امور جوانان دفتر نخست وزیری پاکستان  و شرکت روسیه‌ای یانگو برای ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان توافق گردید، طبق طرح وام مشاغل و کشاورزی دفتر نخست وزیری پاکستان خرید موتورسیکلت‌های الکترونیکی به صورت اقساط آسان ارائه خواهد شد.

دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در این دیدار ابراز داشت: مشارکت جوانان در فعالیت‌های مختلف و ارائه فرصت‌های شغلی برای جوانان از اولویت‌های اصلی دولت بوده و ما برای اجرای این سیاست خود تحت برنامه جوانان دفتر نخست وزیری سرویس حمل و نقل الکترونیکی را آغاز می‌کنیم، بر اساس این برنامه امکان خرید موتورسیکلت با تسهیلات آسان فراهم خواهد شد.

وی افزود: موتورسیکلت‌های الکترونیکی دارای دوام بالا و سازگار با محیط زیست بوده و می‌تواند در کسب درآمد به جوانان کمک کند. برنامه جوانان دفتر نخست وزیری همواره در حال تلاش برای بهبود زندگی جوانان است. برنامه جوانان نخست وزیر ابزاری است که برای فراهم کردن فرصت‌هایی برای جوانان در زمینه‌های آموزش، اشتغال، کارآفرینی و مدیریت اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه در سال 2013 میلادی از سوی دولت پاکستان کلید زده شد و هدف از آن توسعه آموزش فنی برای جوانان جهت بهره‌مندی آنان از فرصت‌های شغلی مختلف کسب درآمد است. طبق این برنامه دولت به ترویج ورزش در سطح کشور از طریق فعالیت‌های فوق برنامه و همچنین توسعه آموزش مدرن و بخش فناوری اطلاعات است.

سرکار خانم فاطمه خواجه در ادامه خاطرنشان کرد: اجرای موفقیت آمیز دستور کار جامعه این برنامه باعث شناسایی و استفاده مؤثر و مفید از توانمندی و مهارت‌های جوانان پاکستانی و فراهم نمودن فرصت‌های مختلف برای نقش‌آفرینی جوانان در توسعه کشور شده است.

وی افزود: تشویق کارآفرینی در میان جوانان می‌تواند فرصت‌های جدیدی برای توسعه مهارت‌های آنان و کمک به اقتصاد ایجاد کند که تأثیرات مثبتی بر بخش‌های مختلف کشور خواهد گذاشت.

ارسال نظر

 
1