خبر فوری

 
ترور مفتی شیر خان از جامعه عربیه اسلامیه تنها پس از چند روز بازگشت از عربستان سعودی در کراچی
کد خبر :1767292837

00:09 1402/06/30


برچسب ها : افراد مسلح ناشناس, تیراندازی, عربستان سعودی, کراچی,

طی تیراندازی راکبان موتورسوار ناشناس مقابل مدرسه جامعه عربیه اسلامیه تحت تامین مالی عربستان سعودی در کراچی، یک فرد زخمی و یک فرد به نام مولانا مفتی شیر خان کشته شد.


سند: به گزارش راز نیوز| طی تیراندازی راکبان موتورسوار ناشناس به وقت نماز عشاء در مقابل مدرسه "جامعه عربیه اسلامی" واقع در شهرک مبینه کلانشهر کراچی، دو تن زخمی شدند .

براساس جزئیات منتشر شده، پس از دقایقی یکی از افراد زخمی به نام مولانا مفتی شیر خان 55 ساله دراثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

براساس بیانیه منتشر شده در فضای ایکس از نیروی پلیس: تیراندازی مقابل درب مدرسه دینی که از سوی عربستان سعودی تامین مالی می شود رخ داده است که درپی آن نگهبان زخمی و شیرخان که یکماه قبل از عربستان سعودی به پاکستان بازگشته بود دراثر شدت جراحات کشته شد. از محل تیراندازی 10 پوکه گلوله کشف شده است.

عرفان بهادر سرپرست پلیس غرب کراچی گفت: مقتول شیرخان پس از نماز مقابل درب ورودی مدرسه نشسته بود که مجرمان مسلح آمده و پس از تیراندازی از محل متواری شدند، و از محل عملیات 8 پوکه گلوله کشف شده است.

پلیس افزود: درحال دریافت فیلم دوربین های مداربسته هستیم درحالیکه فرد زخمی به بیمارستان کوپتیل منتقل شده است.

اطلاعات تکمیلی این رویداد پس از تکمیل تحقیقات نیروی پلیس کراچی متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

تکمیلی:

سناتور دکتر عبدالکریم از رهبران عالی رتبه "مرکزی جماعت اهل حدیث پاکستان" ضمن توئیتی این حادثه را تسلیت گفته و با نوشتن آیه استرجاع افزود: یکی دیگر از علما در کراچی به نام مولانا شیر خان به شهادت رسید. تاکی قرار است این قانون جنگل ادامه داشته باشد، تاکی خون علما بی اهمیت و بی ارزش پنداشته و بر زمین ریخته خواهد شد، ما چنین حوادثی را به شدت محکوم می کنیم و از دولت و نهادهای امنیتی درخواست می کنیم عاملین چنین حوادثی را به اشد مجازات محکوم کنند.

ناگفته نماند که سناتور عبدالکریم فردی است که لایحه جنجال برانگیز ناموس صحابه را با هدف سرکوب شیعیان در پاکستان و تقویت کارزار ممنوعیت برگزاری مراسم های عزاداری برای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام به مجلس سنا ارائه کرد که پس از تصویب در سنا به دکتر عارف علوی رئیس جمهور این کشور ارسال شد.

 

از طرفی بخش اطلاع رسانی حزب راه حق پاکستان که توسط حکیم محمد ابراهیم قاسمی از سرکرده های فعال سپاه صحابه در خیبر پختون خوا بنا گذاشته شد، در پیامی نوشت: کراچی مجددا درگیر خونریزی شده است . تیراندازی مقابل درب جامعه عربیه اسلامیه در منطقه مسکونی اسکاؤت رخ داده است و دولت در حفظ جان و مال شهروندان عملکرد ناموفقی دارد. 

همچنین حافظ هاشم الهی ظهیر رئیس جماعت اهل حدیث پاکستان نیز در پیامی در دقایق اولیه این ترور نوشت: اطلاعاتی مبنی بر شهادت مولانا شیر خان در کراچی به  دست می رسند؛ نحوه ترور ایشان مشابه حادثه ترور ضیاء الرحمن مدنی و عادل خان می باشد. 

ارسال نظر

 
1