خبر فوری

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | مجلس ملی پاکستان به اتفاق آرا قطعنامه ای را علیه رژیم غاصب صهیونیستی در محکومیت شهادت اسماعیل هنیه رهبر حماس تصویب کرد.

جلسه مجلس ملی به ریاست ایاز صادق رئیس مجلس آغاز شد و اسحاق دار وزیر امور خارجه پاکستان در این جلسه قطعنامه ای را در خصوص موضوع شهادت اسماعیل هنیه ارائه کرد.

در این قطعنامه آمده است: بیش از 40 هزار فلسطینی در اثر جنایات جنگی اسرائیل در غزه شهید شده اند، پاکستان با انواع تروریسم مخالف است و مجلس ملی جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین را به شدت محکوم می کند.

بر اساس این قطعنامه، مجلس ملی پاکستان ضمن ابراز تسلیت شهادت اسماعیل هنیه، حمایت کامل خود را از برادران فلسطینی اعلام کرد و خواستار آتش بس فوری در غزه شد.

به همین مناسبت، اعظم نذیر تارر وزیر حقوق و دادگستری و حقوق بشر پاکستان در این جلسه بیان کرد: امروز برای بحث در مورد شهادت اسماعیل هنیه اختصاص داده شده است و ائتلاف دولتی و احزاب اپوزیسیون باید به اتفاق آرا قطعنامه ای را علیه اسرائیل تصویب کنند تا پیام روشنی به جهان ارسال شود.

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان نیز در این جلسه حضور یافت و گفت: همه دنیا به خاطر شهادت اسماعیل هنیه اشک می ریزند، من از همه اعضای مجلس برای تصویب قطعنامه یکپارچه علیه رژیم صهیونیستی تشکر می کنم و قدردان اعضای احزاب مخالف و اپوزیسیون هستم.

وی ضمن اعلام همبستگی با خانواده شهید اسماعیل هنیه و فلسطینی ها، خاطرنشان کرد: شهادت اسماعیل هنیه ضربه بزرگی به تلاش های برقراری صلح و ثبات در منطقه وارد کرد.

وی افزود: چشم بستن بر مسئله فلسطین کارساز نیست، امروز فلسطین به قتلگاه زنان و کودکان بی پناه تبدیل شده است و به راحتی قوانین بین المللی در آنجا زیر پا گذاشته می شود.

نخست وزیر پاکستان بیان کرد: جنایات جاری در فلسطین مسئله حقوق بشر است و بازار ظلم و ستم در فلسطین به دلیل عدم رعایت قوانین بین المللی داغ است، بیش از 40 هزار فلسطینی شهید شده اند.

وی از زبان دختر فلسطینی گفت: ما را می کشند چون مسلمانیم، شهرک ها به قبرستان تبدیل شده اند، خیابان هایی که بچه ها در آن بازی می کردند اکنون پر از فریاد است.

محمد شهباز شریف در پایان سخنان خود اظهار داشت: پاکستان به کمک های خود به مردم فلسطین، مجروحان فلسطینی، آوردن دانشجویان پزشکی به پاکستان ادامه خواهد داد و ترتیبی داده خواهد شد که برادران و خواهران مجروح فلسطینی برای مداوا به پاکستان منتقل شوند، امروز سراسر پاکستان عزادار مردم مظلوم غزه است.

پس از این جلسه، شهباز شریف نخست وزیر و اعضای کابینه و نمایندگان مجلس ملی پاکستان روز جمعه در غیاب شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس که در تهران به شهادت رسید، نماز میت اقامه کردند و در پایان نماز میت، برای اعتلای مقام شهید در بهشت، صلح در فلسطین و آبادانی جهان اسلام دست به دعا برداشتند.

ارسال نظر

 
1