خبر فوری

 
احسان الله احسان: نهادهای نظامی پاکستان درحال حمایت و پشتیبانی از فرماندهان و اعضای داعش خراسان
کد خبر :176376982

15:54 1402/10/13


برچسب ها : ISI, MI, آژانس های اطلاعاتی, ارتش پاکستان, افغانستان, باجور, پاکستان و افغانستان, تروریست, تروریست های داعشی, تروریسم, جنگ نیابتی, داعش خراسان, سازمان های امنیتی, کابل,

به گفته احسان الله احسان سخنگوی اسبق تحریک طالبان پاکستان نهادهای امنیتی پاکستان با فرماندهان و جنگجویان داعش خراسان ارتباط دارند و از آنها به عنوان مهره ای جهت جنگ نیابتی در افغانستان استفاده و سپس در خاک پاکستان پذیرایی می کنند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وبگاه خبری "دی ساندی گاردین" در گزارشی به نقل از احسان الله احسان سخنگوی اسبق تحریک طالبان پاکستان می نویسد که : چندی پیش مقاله ای از من منتشر شد با عنوان "رهبری داعش از مهمان نوازی آژانس های پاکستانی لذت می برد" که در آن جزئیات مهمان نوازی داعش خراسان و جنگجویانش را از آژانس های پاکستانی در زمان اقامت در پاکستان به اشتراک گذاشتم که داعش خراسان و جنگجویان آن در عوض انجام جنگ نیابتی در افغانستان، از مهمان نوازی آژانس های پاکستانی در این کشور لذت می برند.

پس از انتشار مقاله من، ترول های رسانه ای و پولی سازمان اطلاعات پاکستان به نام ISI تلاش خود را برای بی اعتبار کردن من در پاسخ به حقایق و شواهد منتشر شده در مقاله، آغاز کردند و به جای بحث در مورد حقایق یا رد آن با دلیل، به دروغ پردازی متوسل شدند. اما با دروغ و لفاظی نمی توان حقیقت را تغییر داد. در این مقاله قصد دارم حقایق بیشتری را برای اثبات رابطه و دوستی داعش خراسان با نهادهای امنیتی پاکستان به اشتراک بگذارم تا جهان حقیقت و راز بازی فریبکارانه نهادهای پاکستانی را بداند. این چالشی از سوی من برای نهادهای امنیتی پاکستان است که در صورت امکان با اشتراک گذاری مدارک، این اظهارات را رد کنند.

در مقاله قبلی از آژانس اورکرزئی به جزئیات داعشیان اشاره کرده بودم و امروز من با جزئیات کادر و فرماندهان داعش از آژانس باجور را که به عنوان مهمان در مسافرخانه های سازمان های پاکستانی اقامت داشته اند و برای کشتن علما و رهبران قبایل محلی در منطقه باجور مورد استفاده قرار می گیرند، سخن خواهم گفت. آنها همچنین در حملات انتحاری دست دارند، از جمله حمله انتحاری اخیر علیه یک نشست مذهبی و سیاسی که به دستور نهادهای پاکستانی انجام شد.

این وبگاه خبری در ادامه این مقاله به نقل از احسان الله احسان می نویسد که پس از هر حمله بزرگ، نهادهای دولتی پاکستان اعلامیه های متعددی از تحقیقات و دستگیری افراد دخیل در حوادث را منتشر می کنند اما در مورد حملات داعش خراسان از جمله حمله انتحاری اخیر، هیچ تحقیق و دستگیری صورت نمی گیرد و این به این خاطر است که مهاجم انتحاری برای آنها شناخته شده بود و او مهمان آنها بود.

در ادامه مشخصات آن دسته از رزمندگان منطقه باجور داعش خراسان را که هم اکنون به عنوان مهمان دولتی و رسمی در مسافرخانه های نهادهای امنیتی پاکستان اقامت دارند، به اشتراک می گذارم...

1)حمید الله فرزند عبدالقیوم از بخش وارا ماموند 2) بختیاری فرزند مامد گلاب بخش وارا ماموند 3) نور اسلام فرزند محمد ضامن بخش وارا ماموند 4) تاج ولی فرزند شاه ولی بخش وارا ماموند 5) نیاز ولی فرزند شاه ولی از بخش وارا ماموند 6) حمید الله فرزند مزیر از بخش وارا ماموند 7) جهانزاده فرزند مزیر بخش وارا ماموند 8) منگل باغ فرزند ناموس خان بخش وارا ماموند 9) عبدالرحمن فرزند ناموس خان بخش وارا ماموند 10) گریلا فرزند زبیر کاکا بخش لوئی ماموند 11) انس فرزند زبیر کاکا بخش لوئی ماموند 12) نظام فرزند عبدالله بخش لوئی ماموند و هشت تن دیگر .

بخوانید: خبرگزاری هندی: استفاده ابزاری اسلام آباد از داعش برای پیشبرد اهداف خود در افغانستان

افسران ارتش پاکستان که در منطقه باجور مستقر هستند و مسئول حفاظت از جنگجویان و فرماندهان داعش در برابر عملیات امارت اسلامی افغانستان می باشند، سرتیپ رائو عمران فرمانده پیشاهنگان بخش شمالی باجور، سرهنگ اقبال جادون و سرهنگ خلیل تاج کیانی فرمانده بال 171 می باشند. همچنین دیگر افسران نهادهای امنیتی ISI و MI نیز وجود دارند که نام واقعی خود را فاش نمی کنند اما بخشی از این پروژه هستند. این امر شامل یکی از مقامات با نام سرهنگ ظاهر نیز می شود که این اسم واقعی او نیست بلکه نامی است که در این زمینه بکار گرفته می شود.

احسان الله احسان در ادامه این مقاله می گوید: همانطور که توضیح دادم، نهادهای مسلح پاکستان درحال کار بر روی طرح هایی جهت استفاده از داعش خراسان علیه امارت اسلامی افغانستان می باشند. استفاده ارتش پاکستان از جنگجویان داعش در آینده به دلیل وضعیت اقتصادی پاکستان، کاهش محبوبیت ارتش در میان مردم و عملیات مسلحانه در مناطق قبایلی افزایش خواهد یافت. تنفر از ارتش به دلیل عدم ایجاد صلح و نظم در کشور با وجود مصرف کلان بودجه ملی در قلب مردم پاکستان به حد اکثر رسیده است.

بنابراین، داعش آخرین گزینه ای است که ارتش پاکستان در اختیار دارد و می خواهد از آن به عنوان نیابتی برای فشار بر امارت اسلامی افغانستان استفاده کند تا بتواند به دریافت کمک های بین المللی و حمایت مالی از غرب ادامه دهد و به آنها بگوید که اسلام آباد تنها بازیکنی است که می تواند کابل را کنترل کند.

ارسال نظر

 
1