خبر فوری

 
 
الحاق ناوچه های شاه جهان و تیپو سلطان به ناوگان نیروی دریایی پاکستان
کد خبر :176244473

13:15 1402/03/29


برچسب ها : الحاق, پاکستان و چین, ناو جنگی, ناوچه, ناوچه سبک, نیروی دریایی ارتش پاکستان, نیروی دریایی پاکستان, کشتی جنگی,

براساس گزارش رسانه های داخلی پاکستان، دو ناوچه شاه جهان و تیپو سلطان ساخت چین به ناوگان نیروی دریایی پاکستان ملحق شدند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| براساس گزارش رسانه های داخلی پاکستان، دو ناوچه شاه جهان و تیپو سلطان ساخت چین به ناوگان نیروی دریایی پاکستان ملحق شدند.

براساس جزئیات منتشر شده، ناوچه پی ان اس شاه جهان به بندر کراچی رسیده است درحالیکه تیپو سلطان طی چند روز آتی وارد کراچی خواهد شد. یک نمونه کلیدی از گسترش دوستی پاکستان و چین و همکاری دفاعی دوجانبه، الحاق دو ناوچه موشکی هدایت شونده 054 ALPHA-P به ناوگان نیروی دریایی پاکستان است که انتظار می رود مراسم الحاق ماه آینده باشد. اضافه شدن این دو ناوچه موشک هدایت شونده 054 ALPHA P، خرید 4 کشتی از چین را تکمیل می کند.

براساس گزارش رسانه های پاکستان، ناوچه به طول 134 متر و وزن 4 هزار تن می باشد که دارای سرعت 27 گره دریایی است. به دلیل سیستم پرتاب عمودی موشک ها، ناوچه های جنگی کلاس طغرل در برابر دشمن بسیار کشنده می باشند.

کشتی های جنگی کلاس طغرل دارای سیستم های موشکی سطح به سطح و هوا می باشند و قادر به مقابله با تهدیدات چند جانبه به طور همزمان با سیستم های ضد زیردریایی و مدیریت جنگ هستند. با توجه به این قابلیت ها، کشتی های جنگی می توانند اهداف را در سطح، هوا، زیر آب و روی زمین نابود کنند.

ناوچه های موشک هدایت شونده طغرل کلاس 054 ALPHA P متعلق به نیروی دریایی پاکستان به رادارهای پیشرفته، سونار، حسگرها، آشیانه های هلیکوپتر مجهز می باشند، PNS Tughril و Taimur پیش از این در سال های 2021 و 2022 میلادی به نیروی دریایی پاکستان ملحق شده اند.

ارسال نظر

 
1