خبر فوری

 
پاکستان و لیتوانی در خصوص افزایش مبادلات سطح بالا در بخش‌های مختلف توافق کردند
کد خبر :175945485

11:08 1403/03/05


برچسب ها : پاکستان و لیتوانی, دستیار معاون وزیر امور خارجه پاکستان, رایزنی, روابط دو جانبه, روابط دوجانبه, سائرس سجاد قاضی, مذاکرات, مذاکرات سیاسی,

این توافق روز جمعه در دور هفتم رایزنی های سیاسی دوجانبه پاکستان و لیتوانی در اسلام‌آباد انجام گرفت.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| پاکستان و لیتوانی توافق کردند که مبادلات و همکاری های سطح بالا را به ویژه در زمینه تجارت و سرمایه گذاری، مبادلات پارلمانی، آموزش، فناوری اطلاعات، نیروی کار، تماس و همکاری در مجامع چندجانبه افزایش دهند.

این توافقات روز جمعه در دور هفتم رایزنی های سیاسی دوجانبه پاکستان و لیتوانی در اسلام‌آباد انجام گرفت.

در بیانیه مطبوعاتی این نشست آمده است که هیأت پاکستانی به ریاست سفیر شفقت علی خان دستیار وزیر امور خارجه برای اروپا و هیأت لیتوانی به ریاست اگیدیوس میلوناس معاون وزیر خارجه این کشور در این جلسه شرکت کردند.

این رایزنی ها فرصت مهمی برای بررسی کل حوزه روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای و جهانی مورد علاقه مشترک را فراهم کرد.

طرف پاکستانی به همتای لیتوانیایی خود در مورد خطوط گسترده سیاست خارجی پاکستان، چشم اندازهای مسائل منطقه ای و جهانی و چالش های مربوط به تحولات ژئوپلیتیکی توضیح داد و در ادامه دو طرف ضمن ابراز خرسندی از تعامل و همکاری در مجامع بین المللی از جمله در سازمان ملل، بر ادامه حمایت از یکدیگر توافق کردند.

معاون وزیر خارجه لیتوانی در ادامه همچنین با محمد سائرس سجاد قاضی معاون وزیر امور خارجه پاکستان دیدار کرد. در این جلسه آنها از مسیر مناسبات میان دو کشور ابراز رضایت کرده و بر تعهد خود برای گسترش و تنوع بیشتر همکاری های سودمند متقابل تاکید کردند.

ارسال نظر

 
1