خبر فوری

 
کنفرانس مشترک دبیرکل اتحادیه جهانی مسلمانان و مشاور امنیت ملی هند در دهلی نو
کد خبر :1757302618

18:19 1402/04/20


برچسب ها : آجیت دووال, اسلام, دبیرکل اتحادیه جهان اسلام, دبیرکل لیگ جهانی مسلمانان, دهلی نو, دکتر عبد الکریم العیسی, مشاور امنیت ملی هند, هند, هندوئیسم, هندوستان,

شیخ محمد بن عبدالکریم العیسی دبیرکل اتحادیه جهانی مسلمانان که روز گذشته (19 تیر) طی سفری 5 روزه وارد دهلی نو شد، به همراه اجیت دووال مشاور امنیت ملی هند در کنفرانس صلح برگزار شده زیرنظر بنیاد خسرو شرکت کرد.


دهلی نو: به گزارش راز نیوز| محمد بن عبدالکریم العیسی دبیرکل اتحادیه جهانی مسلمانان که روز گذشته (19 تیر) طی سفری 5 روزه وارد دهلی نو شد، به همراه اجیت دووال مشاور امنیت ملی هند در کنفرانس صلح برگزار شده زیرنظر بنیاد خسرو شرکت کرد.

دبیرکل اتحادیه جهانی مسلمانان در سخنرانی خود اظهار داشت که مسلمانان هند به تابعیت خود افتخار می کنند. ما می دانیم که همزیستی در اینجا بسیار مهم است. ما همچنین برای ارتقای ثبات و هماهنگی در سراسر جهان تلاش می کنیم. می دانیم که مولفه هندی با همه تنوعش، نمونه ای عالی از همزیستی است، نه فقط در کلام، بلکه در عمل.

وی در ادامه اظهار داشت که سازمان او در سراسر جهان برای ارتقاء آگاهی دینی تلاش می کند. دیدگاه بدبینانه ای در جهان وجود دارد که می گوید برخورد تمدن ها اجتناب ناپذیر است و بنابراین چنین برخوردی به دو عامل بستگی دارد. ادیان و فرهنگ ها نیز وجود دارد. به همین دلیل است که سازمان ملل از چنین ایده هایی مطلع شده و بخشی در سازمان ملل به نام جامعه تمدن ها تأسیس کرده اند.

عیسی گفت: اتحادیه جهانی اسلام با حمایت سازمان ملل متحد و رهبری او ابتکاری را با عنوان "ایجاد پل بین شرق و غرب" از سکوی سازمان ملل آغاز کرده است. بله، ما می توانیم با هم همکاری در صلح کنار هم زندگی کنیم. وی در ادامه اظهاراتش بیان داشت که هند علیرغم اینکه کشوری با اکثریت هندو است، دارای قانون اساسی سکولار است و ما می خواهیم تفاهم بین مذاهب را تقویت کنیم.

وی افزود: فرهنگ اسلامی پذیرای عشق، تعامل و گفتگو است، همزیستی یک وظیفه دینی در اسلام است، اسلام به ما می آموزد که به کسانی که با آنها اختلاف داریم احترام بگذاریم، اسلام فقط نام بردباری نیست، اسلام برای بخشش دیگران است. وی با بیان اینکه اندیشه و ایدئولوژی هند یک جنبش است، گفت: مشارکت ما با هند پیامی برای تمام جهان است، ما برای خرد هندی ارزش عمیقی قائل هستیم، این اتحاد تمدن ها پیام هماهنگی برای همه جهان است.

آجیت دووال مشاور امنیت ملی هند در سخنرانی خود در کنفرانس صلح با تجلیل از عیسی گفت: درک عمیق عیسی از اسلام و مذاهب جهانی و تلاش مستمر برای هماهنگی بین ادیان، شجاعت پیشروی در مسیر اصلاحات نقش قابل تحسینی در درک بهتر اسلام دارد. در کنار این امر از تسلط افکار افراطی و اصولگرایانه بر اذهان جوان نیز جلوگیری می شود.

مشاور امنیت ملی هند اظهار داشت که هند دومین جمعیت مسلمان در جهان را دارد. جمعیت مسلمانان هند تقریباً برابر با مجموع جمعیت بیش از 33 کشور عضو سازمان همکاری اسلامی است. او گفت که پیوندهای معنوی عمیق هندوئیسم و ​​اسلام مردم را به هم نزدیک کرد و به درک اجتماعی و فکری یکدیگر کمک کرد. وی تاکید کرد که تروریسم هیچ دینی ندارد.

وی در ادامه پیام دبیرکل سازمان جهانی مسلمانان را برای جوانان بسیار مهم دانست و گفت: در حالی که ما به روابط عالی بین هند و عربستان سعودی افتخار می کنیم، نکته مهم این است که دکتر العیسی هماهنگی بین ادیان را به وضوح تعریف کرده است. هند، بزرگترین دموکراسی جهان و مادر دموکراسی ها، سرزمینی با تنوع باورنکردنی است. هند دسته گلی از فرهنگ ها، مذاهب و زبان ها است که در آن همه با هم در هماهنگی زندگی می کنند. به عنوان یک دموکراسی فراگیر، هند با موفقیت به همه شهروندان خود بدون توجه به پیشینه مذهبی، قومی یا فرهنگی آنها حقوق داده است.

آجیت دوال به روابط دیرینه هند و عربستان اشاره کرد و گفت: حضرت خدیجه همسر پیامبر(ص) عاشق ابریشم و شال کشمیری هند بود.

 

ارسال نظر

 
1