خبر فوری

 
 
دیدار معاون وزیر امور خارجه آرژانتین با زاهد اکرم درانی معاون پارلمان پاکستان
کد خبر :1757234264

10:38 1401/09/16


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و آرژانتین, زاهد اکرم درانی, معاون رئیس مجلس ملی, نایب رئیس مجلس ملی پاکستان, وزیر امور خارجه آرژانتین,

پابلو آنسلمو تتامانتی معاون وزیر امور خارجه آرژانتین در جریان ادامه دیدارهای خود با مقامات پاکستان روز گذشته با حضور در محل ساختمان پارلمان این کشور با زاهد اکرم درانی نایب رئیس مجلس ملی پاکستان به دیدار و گفتگو پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| پابلو آنسلمو تتامانتی معاون وزیر امور خارجه آرژانتین در جریان ادامه دیدارهای خود با مقامات پاکستان روز گذشته با حضور در محل ساختمان پارلمان این کشور با زاهد اکرم درانی نایب رئیس مجلس ملی پاکستان به دیدار و گفتگو پرداخت.

در این دیدار روابط دوجانبه میان پاکستان و آرژانتین و موضوعات مشترک مورد علاقه دو طرف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون پارلمان پاکستان در این دیدار بر اهمیت و جایگاه روابط دیرینه دوستانه آرژانتین و پاکستان تأکید ورزید و گفت: پاکستان از فرصت‌های گسترده برای فعالیت‌های تجاری و اقتصادی برخوردار است که جامعه بازرگانی آرژانتین می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اهمیت بالای موقعیت جغرافیایی پاکستان عنوان داشت: پاکستان به عنوان گذرگاه تجاری و ارتباط برای کشورهای آسیای میانه دانسته می‌شود. پاکستان برای توسعه متقابل از طریق بندر گوادر با بسیاری از کشورهای منطقه پیوند خورده است و ما خواهان توسعه روابط تجاری خود با کشورهای آسیای میانه هستیم.

زاهد اکرم درانی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به پتانسیل گسترده موجود در بخش گردشگری خاطرنشان کرد: خداوند متعال پاکستان را از انواع منابع طبیعی و منظره‌های زیبا برخوردار نموده است.

وی افزود: قطعاً پاکستان در حال حاضر تحت تأثیر پیامدهای سیل سهمگین اخیر قرار دارد، اما مردم پاکستان مصمم به مقابله با چالش‌ها و خروج از بحران هستند.

در ادامه دکتر محمد افضل دهاندله دبیر گروه دوستی پارلمانی پاکستان آرژانتین و نماینده مجلس ملی پاکستان نیز بر لزوم توسعه همکاری‌های پارلمانی میان دو کشور تأکید ورزید و گفت: روابط بین پارلمانی دوجانبه نقش ویژه‌ای در توسعه و آبادانی دو کشور ایفا خواهد کرد.

ذوالفقار علی بهتی نماینده مجلس ملی پاکستان که در این دیدار حضور داشت نیز خاطرنشان کرد: پاکستان جمعیت جوانی دارد و کشورهایی مانند آرژانتین می‌توانند از جوانان مستعد پاکستانی بهره‌مند شوند.

پابلو آنسلمو تتامانتی معاون وزیر امور خارجه آرژانتین نیز در این دیدار از استقبال گرم و میهمان نوازی مقامات پاکستان تقدیر نمود و مراتب همبستگی خود با مردم سیل زده پاکستانی را ابراز داشت.

وی افزود: تغییرات آب و هوایی به یک چالش جهانی تبدیل گشته است و تمام کشورهای جهان برای مقابله با این چالش با اتحاد و همدلی به صورت مشترک تلاش نمایند

ارسال نظر

 
1