خبر فوری

 
 
سیاستمدار ارشد پاکستان: بحران جدید پیش روی اسلام‌آباد قرار دارد
کد خبر :1757169034

14:17 1403/01/25


برچسب ها : بحران, بحران اقتصادی, پاکستان, تروریسم, سناتور مشاهد حسین, سیاست خارجی,

مشاهد حسین سید از سیاستمداران ارشد پاکستان گفته است که این کشور به دلیل بی ثباتی داخلی همراه با سیاست خارجی ناپایدار با بحران جدیدی مواجه بوده و در این مسیر در حال حرکت است.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| مشاهد حسین سید از سیاستمداران ارشد پاکستان گفته است که این کشور به دلیل بی ثباتی داخلی همراه با سیاست خارجی ناپایدار با بحران جدیدی مواجه بوده و در این مسیر در حال حرکت است.

وی افزود: «سیاست خارجی تا حدودی در بحران است زیرا ما در پنج سال گذشته با سه همسایه خود درگیر شده ایم. چین نیز از تروریسم در کشور راضی نیست و به اعتماد آنها ضربه خورده است. درحالیکه اسلام‌آباد اخیرا با تهران و کابل هم وارد درگیری شده است.»

به گفته این سیاستمدار ارشد، پاکستان باید اقتصاد خود را در کنار مسائل مربوط به سیاست خارجی بهبود بخشد.

وی با بیان اینکه در 5 سال گذشته 13 شهروند چینی در شش حمله در سرزمین پاکستان کشته شده اند، خاطر نشان کرد: دولت پاکستان عملا در وعده به تامین امنیت برای اتباع چینی شکست خورده است.

مشاهد حسین با تاکید بر تدوین سیستمی جهت تامین امنیت و صلح در کشور، گفت: حمله به اتباع چینی، اعتماد چین به پاکستان را با پرسش‌های جدی مواجه می‌کند. کشور علیرغم برخورداری از اهمیت ژئوپلیتیک قابل توجه در منطقه، در عرصه های امنیتی، اقتصادی و سیاسی در شرایط جنگی و بحرانی قرار دارد.

ارسال نظر

 
1