خبر فوری

 
 
توافق پاکستان با فرانسه برای دریافت وام 120 میلیون یورویی جهت تکمیل پروژه برق 128 مگاواتی
کد خبر :1754352080

09:55 1401/10/27


برچسب ها : آژانس توسعه فرانسه, امضای توافقنامه, پاکستان و فرانسه, دبیر امور اقتصادی پاکستان, دریافت وام, سازمان آب و برق پاکستان, نیروگاه برق,

پاکستان توافقنامه دریافت وام 120 میلیون یورویی برای تکمیل پروژه برق 128 مگاواتی خیال خور را با فرانسه به امضا رساند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| پاکستان توافقنامه دریافت وام 120 میلیون یورویی برای تکمیل پروژه برق 128 مگاواتی خیال خور را با فرانسه به امضا رساند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، طی مراسمی رسمی که روز گذشته در اسلام آباد پایتخت پاکستان برگزار گردید پاکستان و فرانسه توافقنامه تأمین بودجه مالی جهت تکمیل پروژه برق نیروگاه خیال خور را نهایی کردند.

این توافقنامه توسط دکتر کاظم نیاز دبیر بخش امور اقتصادی پاکستان و فیلیپ استین میتز مدیر کشوری آژانس توسعه فرانسه(AFD) به امضا رسید.

این وام با شرایط آسان بودجه مورد نیاز برای تکمیل پروژه برق خیال خور با ظرفیت تولید 128 مگاوات در منطقه پتن ایالت خیبر پختون خوا را تأمین خواهد کرد که به تقویت تلاش‌های اداره توسعه آب و برق پاکستان برای افزایش میزان تولید برق کمک خواهد نمود.

امضای این توافقنامه نشان دهنده عزم دولت پاکستان برای کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای و آسیب رسان به محیط زیست و اقدامات دولت برای تولید انرژی پاک در راستای سیاست‌ها و رویکرد کنفرانس اخیر ژنو با عنوان پاکستان مقاوم در برابر اقلیم است.

لازم به ذکر است آژانس توسعه فرانسه از طریق سرمایه گذاری سبز در بخش‌های انرژی و توسعه شهری در پاکستان کمک‌های مالی و فنی را فراهم می‌کند.

ارسال نظر

 
1