خبر فوری

 
رایزنی مقامات اسلام آباد و پکن پیرامون روابط دو جانبه اقتصادی و سیاسی
کد خبر :1753199471

14:06 1402/12/09


برچسب ها : پاکستان و چین, پروژه سی پک, پروژه سی پیک, خلیل هاشمی, سفیر پاکستان, سفیر پاکستان در چین,

مقامات دو کشور همسایه پاکستان و چین در دیدار با یکدیگر پیرامون ابعاد مختلف روابط دوجانبه سیاسی و اقتصادی به بحث و تبادل نظر پرداختند.


پکن: به گزارش راز نیوز| مقامات دو کشور همسایه پاکستان و چین در دیدار با یکدیگر پیرامون ابعاد مختلف روابط دوجانبه سیاسی و اقتصادی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بر اساس جزییات منتشر شده، لیو جیان چائو وزیر بین الملل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین امروز چهارشنبه با خلیل هاشمی سفیر پاکستان در پکن دیدار و گفتگو نمود. در این دیدار لیو جیان چائو طی سخنانی اظهار داشت: با رهنمودهای مقامات پاکستان و چین روابط دو کشور طی سالهای اخیر در سطح عالی رتبه ای قرار داشت.

وی افزود: پکن آماده همکاری با اسلام آباد برای اجرای همه جانبه توافقات صورت گرفته میان دو کشور، طرح ریزی همکاری دوجانبه در آینده، کمک به پاکستان برای ایجاد اصلاحات اقتصادی و دستیابی به توسعه اقتصادی از طریق پروژه مشترک سی پک، تقویت تعاملات فرهنگی و گسترش همکاری‌های مشترک در زمینه احزاب سیاسی، پارلمانی، منطقه‌ای، اتاق های فکر، رسانه، جوانان و غیره است.

وی خاطرنشان کرد: روابط دیرینه پاکستان و چین به تقویت همکاری و هماهنگی های منطقه‌ای و جهانی کمک می‌کند و به گسترش امنیت، ثبات و توسعه در سطوح مختلف منجر می‌شود.

در ادامه این دیدار خلیل هاشمی سفیر پاکستان در پکن نیز روابط پاکستان و چین را بی همتا عنوان نمود و گفت: پاکستان آماده توسعه همه‌جانبه اجرای پروژه کریدور اقتصادی مشترک چین_پاکستان موسوم به سی پک است. وی افزود: اسلام آباد به حمایت های خود از مواضع پکن در ارتباط با منافع اساسی چین ادامه خواهد داد، پاکستان کشور دوست چین است و چین می‌تواند همواره به آن اعتماد داشته باشد.

سفیر پاکستان تصریح کرد: پاکستان از موفقیت های چشمگیر چین در طرح های توسعه ای تمجید می‌کند و فرصت هایی را برای ارائه محصولات عمومی به جهان مانند طرح کمربند و جاده و 3 طرح بزرگ جهانی به اشتراک می گذارد. این امر به توسعه اقتصادی و اجتماعی پاکستان کمک نموده است. وی خاطرنشان کرد: پاکستان آماده همکاری با چین برای ایجاد امنیت و ثبات در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی است.

 

ارسال نظر

 
1