خبر فوری

 

لاهور: به گزارش راز نیوز| محمد مدثر تیپو سفیر پاکستان در ایران در دیدار با تجار در دفتر لاهور فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع پاکستان FPCCI چالش ها و فرصت های تقویت تجارت دو جانبه میان پاکستان و ایران را مورد بحث و بررسی قرار داد.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی که روز دوشنبه منتشر شد، وی بر لزوم تقویت بیشتر روابط دوجانبه توسط نهاد های تجاری دو کشور تاکید کرد.

وی افزود: ما در حال کار بر روی نهادینه کردن تجارت مبادله ای میان دو کشور هستیم. ایران با سایر کشور های همسایه تجارت دارد و تجارت با پاکستان نیز امکان پذیر است که باید برای آن تلاش های مثبتی انجام دهیم. سرمایه گذاران عمده ایران نیز به دنبال سرمایه گذاری در پاکستان هستند.

وی با بیان نکات مهم سفر اخیر ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران به پاکستان، خاطرنشان کرد: این سفر نشان‌ دهنده پیوند مستحکم دو ملت و همسویی مقامات دو کشور در ابعاد مختلف است.

زکی اعجاز رئیس دفتر لاهور فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع پاکستان با اشاره به اینکه پاکستان و ایران پتانسیل زیادی برای ارتقای تجارت دوجانبه دارند، بر اهمیت تجارت منطقه ای و نیاز به تلاش های اختصاصی تاکید کرد.

وی خاطر نشان کرد: تجارت دو جانبه با وجود پیوند های دوستی مستحکم، با چالش هایی مانند حمل و نقل، موانع تعرفه ای و غیر تعرفه ای، کانال های بانکی و مسائل ارزی مواجه است.

ارسال نظر

 
1